سکوت معنا دار رهبران آفریقایی در برابر کشته شدن مهاجران

رهبران آفریقایی همچنان به سکوت خود درباره کشته شدن مهاجران سیاه پوست در دریای مدیترانه ادامه می‌دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز؛ ماجرای واژگونی قایق مهاجران غیرقانونی در آبهای لیبی و کشته شدن دست کم 800 نفر، تاسف و تاثر جامعه بین الملل را برانگیخت. مقامات سیاسی زیادی از گوشه و کنار جهان درباره این حادثه اظهار نظر کرده و خواستار حفظ جان مهاجران غیرقانونی شدند؛ اما رهبران آفریقایی در این باره سکوت اختیار کردند.

در قایق مهاجران غیر‌قانونی که هفته گذشته غرق شد، مهاجرانی از کشورهای سوریه و افغانستان هم حضور داشتند؛ اما بیشتر کشته شدگان آفریقایی بودند. باوجود اینکه همیشه تعداد قابل توجهی از مهاجران غرق شده در مدیترانه آفریقایی هستند؛ رهبران قاره سیاه کمترین توجه را به موضوع دارند.

یک روزنامه سنگالی با انتقاد شدید از بی‌توجهی رهبران آفریقایی نسبت به آمار بالای کشته شدگان مهاجران سیاهپوست، نوشت: سیاه پوست ها در دریای مدیترانه کشته شدند؛ اما شاهد ناراحتی و خشم اروپایی ها بودیم. سکوت معنا دار رهبران آفریقایی احتمالا به این دلیل است که نرخ بیکاری جوانان در کشورهای قاره آفریقا بالا است. مقامات سیاسی با خود می‌گویند "مهم نیست چند صد نفری کشته شوند زیرا این موضوع نرخ بیکاری را پایین می‌آورد!"  

آمار قایق های غرق شده مهاجران آفریقایی در مدیترانه از ژانویه تا آوریل 2015( دی تا فروردین 94) هفده برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. منتقدان سکوت رهبران آفریقایی معتقدند، مقامات سیاسی در آفریقا از عهده تامین نیاز شهروندان خود برنمی‌آیند و از مهاجرت آنها – به هر شکلی که باشد – استقبال می‌کنند. مهم نیست مهاجران آفریقایی در مسیر رسیدن به اروپا جان خود را از دست بدهند، نکته حائز اهمیت برنگشتن آنها به کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار