نجات 5800 مهاجر غیرقانونی در آبهای مدیترانه

گارد ساحلی ایتالیا در دو روز گذشته جان 5800 مهاجر غیرقانونی را در آبهای مدیترانه نجات داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اخبار مربوط به غرق شدن قایق مهاجران آفریقایی و کشته شدن چند صد نفر در آبهای مدیترانه هم نتوانست از تعداد این مهاجران کم کند. هنوز حجم قابل توجهی از مهاجران در آرزوی رسیدن به اروپا جان خود را به خطر انداخته و بر روی قایق های غیر ایمن و  متزلزل راهی دریای مدیترانه می‌شوند.

گارد ساحلی ایتالیا در روزهای شنبه و یکشنبه 5 هزار و 800 مهاجر را در آبهای مدیترانه نجات دادند. 2 هزار و 150 نفر از آنها روز یکشنبه از خطر غرق شدن نجات یافتند. این تعداد مهاجر، یکی از بالاترین آمار نجات مهاجران در سالهای اخیر بوده و مقامات اروپایی را به شدت نگران کرده است. 8 نفر از مهاجران قبل رسیدن به اروپا به دلیل شرایط بد قایق ها، جمعیت زیاد، گرمازدگی، کمبود آب آشامیدنی و... جان خود را از دست دادند. مقامات ایتالیایی اعلام کردند احتمالا تعداد کشته شدگان بیشتر از این بوده است؛ اما در بین راه به دریا انداخته شدند.

اغلب مهاجران آفریقایی و برخی کشورهای خاورمیانه تلاش می‌کنند از مسیر آبی لیبی خود را به ایتالیا برسانند. حدود هزار و 750 مهاجر غیرقانونی از ابتدای سال میلادی جدید در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند. این آمار 30 برابر بیشتر از مدت مشابه سال پیش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار