حجت‌الاسلام رشاد گفت:‌از سال آینده نظام آموزشی حوزه امام رضا از درس محور به پژوهش محور تغییر می‌یابد و طلاب باید خود را با این نظام وفق دهند.

به گزارشخبرنگار قرآن و معارف باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام علی اکبر رشاد تولیت حوزه علمیه امام رضا با تبریک به مناسبت میلاد امام جواد و حضرت علی اصغر اظهار داشت: حوزه علمیه امام رضا با سابقه بیشینه‌ای که از سال 63 دارد دارای 4 واحد آموزشی و مدرسه بوده و یکی از پر رونق‌ترین حوزه‌های علمیه استان تهران به شمار می‌آید.به  طوری که طی 17 سال مدیریت حجت‌الاسلام حسن قاسمی به پیشرفت‌‌های قابل قبولی دست یافته که این موفقیت را مدیون ایشان می‌نامم.



وی بیان کرد: حوزه امام رضا دوران فراز و نشیبی را طی کرده به طوری که ما در برحه‌ای از زمان قادر نبودیم که حتی حق‌التدریس مدرسین را بپردازیم اما با صبوری اساتید این حوزه از این بحران عبور کرده و حال در وضعیت مطلوبی به سر می‌بریم که البته  دارای نقص‌هایی نیز هستیم.

تولیت مدرسه با اشاره به مدیریت دقیق و منظم حاج آقا قاسمی افزود: ایشان از روحانیون منظم و دقیق و همچنین دلسوز طلاب این مدرسه بوده و با  وجود تغییر و تحولات توانست کارش را به خوبی انجام دهد.

وی ادامه داد: حاج آقا قاسمی از نیروهای کار آزموده است و به پیشنهاد من کار مشاوره‌ علمی و تربیتی طلاب را علاوه بر تدریس به عهده خواهد داشت.

حاج آقا رشاد با اشاره به نظام آموزشی حوزه امام رضا تصریح کرد: در مجموعه امام رضا، نظام آموزشی به پژوهشی محور که برخلاف دانشگاه است تغییر یافته تا هم نمره ملاک نباشد و هم آن اصالت حوزه‌های علمیه حفظ شود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حسن قاسمی مدیر سابق این مجموعه گفت: جدایی از شغل طلبگی و تدریس در حوزه هیچ معنایی نداشته و در واقع شعار اصلی و دائمی طلبه تهذیب نفس و اصلاح آن بوده و من در این دوران مدیریتی‌ام سعی کرده‌ام که حق کسی را ضایع نکنم و در پایان من از همه اساتید، طلاب و خادمین حلالیت می‌طلبم.

در ادامه این معارفه مدیر حوزه امام رضا‌(‌‌ع)، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی نیشابوری افزود: خدا را شکر که ما را به نعمت اسلام و انقلاب و ولایت فقه نائل  کرده و من بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فکر به سامان رساندن حوزه علمیه به سوی پژوهش محوری طبق دستور حاج آقا رشاد هستم که اینکار جز با همدلی و همکاری همه طلاب و اساتید و کارکنان این مجموعه میسر نمی‌شود.

از دیگر سخنرانان این معارفه حجت‌الاسلام غفوری مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به نقش حوزه امام رضا(ع) اظهار داشت:
من در ابتدا به حاج آقا قاسمی به خاطر تلاش ها و کوشش‌های شبانه روزی‌اش تبریک می‌گویم و امروزه، چشم اندازی که برای این مدرسه تعریف شده نشانه‌ای از یک آینده روشن است و تغییر نظام آموز‌شی این حوزه به سمت پژوهشی مداری سبب خالص شدن اهداف این حوزه به برگشت و اصالت قدیمی و درست حوزه‌های علمیه با حفظ و رویکرد، پیشرفت و به روز بودن این مدرسه علمیه ا ست.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: من امیدوارم که خروجی‌های این حوزه بتواند در یک مسیر مشخص قرار گرفته و منشا تحول و هدایتگری و خیر در جامعه باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قاسمی ، رشاد ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار