با توافق هسته ای اولیه بین تهران و قدرتهای جهانی و احتمال لغو قریب الوقوع تحریمهای غرب بر ضد ایران ، صادرات نفت خام این کشور در آوریل افزایش یافت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، با توافق هسته ای اولیه بین تهران و قدرتهای جهانی و احتمال لغو قریب الوقوع تحریمهای غرب بر ضد ایران ، صادرات نفت خام این کشور در آوریل افزایش یافت. فروش نفت خام ایران ماه پیش از آن کاهش یافته بود.
ایران که در گذشته پس از عربستان سعودی دومین تولید کننده نفت خام در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) بود امیدوار است صادرات نفت این کشور در صورت امضای توافق نهایی با قدرتهای جهانی تا موعد نهایی 30 ژوئن ، حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند. دو طرف سی و یک مارس به توافق اولیه دست پیدا کردند.
یک منبع که حرکت کشتیها را پیگیری می کند گفت صادرات نفت ایران در ماه آوریل با توجه به فروش نفت به هند که ماه گذشته از ایران نفت نخریده بود ، حدود 500 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به یک میلیون و 180 هزار بشکه در روز رسید.
یک منبع دیگر گفت صادرات نفت خام ایران در ماه آوریل نسبت به سطح پایین و غیرمعمول آن در ماه مارس ، حدود 450 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار