سخنگوی پنتاگون گفت:ایرانی ها درباره توقیف و اذیت و آزار کشتی ها در هفته گذشته هیچ توضیح روشنی نداده اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از مجله فارین پالیسی، مقامات وزارت دفاع آمریکا می گویند ایرانی ها درباره علت این که قایق های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کشتی های تجاری را در دو حادثه جداگانه در تنگه هرمز در هفته گذشته مورد اذیت و آزار قرار داده اند، هیچ توضیح روشنی نداده اند.
استیو وارن سخنگوی پنتاگون در روز چهارشنبه در اظهاراتی در این زمینه گفت: ایرانی ها دلایل متفاوت و مختلفی را درباره اقدامات خود مطرح کرده اند.آنها گفته اند نوعی بازرسی امنیتی بود، بعدا گفتند که دلایل اقتصادی وجود داشت. ایرانی ها به صورت شفاف نگفته اند که چرا این کار را انجام داده اند.
این مجله افزود: کشتی یو اس اس فاراگوت آمریکا به تماس عاجزانه کشتی مرسک تایگریس با پرچم جزایر مارشال پس از محاصره آن به وسیله چند کشتی ایرانی که یکی از آنها شلیک و آن را وادار به حرکت به سمت آبهای ایران می کرد، پاسخ داد. کشتی مرسک همچنان در توقیف ایران است و در نزدیک جزیره لارک بسر می برد. این شرکت کشتیرانی در روزچهارشنبه گفته است بیست وچهار خدمه کشتی سالم هستند و این شرکت برای آزادی آنها تلاش می کند.
چنین حادثه ای اما با جدیت کمتر در بیست وچهارم آوریل اتفاق افتاد و چهار کشتی ایرانی یک کشتی مرسک کنسینگتون با پرچم آمریکا را مورد محاصره و اذیت و آزار قرار دادند. این کشتی در حال حرکت در آبهای بین المللی در جنوب خلیج (واژه مجعول) فارس بود.
وارن گفت که حادثه کنسینگتون تقریبا پانزده تا بیست دقیقه به طول انجامید و سپس کشتی ها ایرانی دور شدند.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت:کشتی فاراگوت به همراه سه کشتی جدید گشت زنی آمریکا یو اس اس فایربولت، یو اس اس تندربولت و یو اس اس تایفون به همراه هواپیماها به نزدیک آن(کشتی کنسینگتون) حرکت کردندتا اوضاع را تحت نظر داشته باشند و بتوانند در صورتی که نیاز به پاسخ باشد،پاسخ دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار