توزیع 20 هزار جعبه تخم نوغان بين نوغانداران کشور

رييس مرکز توسعه نوغانداری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار جعبه تخم نوغان بين نوغانداران در کشور توزيع شده است و پيش بينی می‌شود اين توزيع به 36 هزار جعبه افزايش يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، داداش‌پور در ديدار با فرماندار تربت حيدريه افزود: با هدف حمايت از نوغانداران و پرورش پيله ابريشم دو مصوبه هيات وزيران براي ترغيب بيشتر کشاورزان براي اصلاح نهال هاي توت و توزيع تخم نوغان در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اينکه احيا ابريشم نياز به احياي توتستان ها در کشور دارد گفت: براي تامين نياز پيله تر ابريشم وزارتخانه هاي صنعت و معدن و جهاد کشاورزي بايد نيازسنجي دقيقي از کارگاههاي توليدي و کارخانه ها انجام  دهند تا نياز واقعي نوغانداران به پيله مشخص شود.

رييس مرکز توسعه نوغانداري با بيان اين که افزون بر 10 هزار تن پيله ابريشم در کشور توليد مي شود گفت: براي احيا پيله ابريشم در ايران سالانه 200 هزار اصله نهال توت کاشت مي شود که بايد تا دوسال آينده اين رقم به يک ميليون نهال افزايش يابد.

داداش پور افزود: به رغم محدوديت توليد پيله ابريشم در ايران، اگر ساز و کار واردات و تعرفه ها کنترل شود زمينه براي احيا صنعت نوغانداري در کشور مهيا مي شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، توزیع ، نوغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار