مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از آمادگی بیش از 160 مسجد برای معتکفین در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛ حجت الاسلام ولی نژاد گفت: اعتکاف یک سنت حسنه است که مردم مومن و متدین در اقصی نقاط  کشور و حتی در کشور های دیگراز 13 رجب تا 15 رجب در مساجد معتکف خواهند شد.

 وی افزود: هر ساله با شروع مراسم معنوی اعتکاف شاهد حضور پررنگ نوجوانان و جوانان در مساجد می شویم که امسال در حال حاضر 80 درصد ثبت نام شدگان جوان و نوجوان هستند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: با توجه به آمارهایی که در مراسمات معنوی سال های گذشته و در حال حاضر مشاهده می کنیم بیشترین حضور را جوانان جامعه دارند که این نشان می دهد جوانان ما دین گریز نیستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 146 مسجد با جمعیت حدود 13 هزار نفر در استان معتکف شدند، گفت: برای برگزاری مراسم اعتکاف امسال  بیش از 160 مسجد و 15 هزار معتکف پیش بینی کرده ایم.

ولی نژاد اعتکاف را فرصت مناسبی برای دوری از زندگی مادی عنوان و تصریح کرد: افراد به وسیله اعتکاف می توانند از دنیای مادی دور شده و دلی را به خدا بسپارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: آن دسته از مردم که به هر دلیلی نتوانستند در مراسم اعتکاف شرکت کنند می توانند به معتکفین و مساجد کمک کنند و همچنین در خانه های خود روزه بگیرند و قرآن بخوانند و در این ثواب چند روزه سهیم باشند.

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: در حال حاضر ثبت نام برخی از مساجد به پایان رسیده است و برخی دیگر از مساجد امروز آخرین مهلت ثبت نام می باشد.

مراسم اعتکاف در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه مصادف با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب برگزار می شود.



انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.