فاز جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) پنج شنبه شب با حضور آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و لاریجانی و سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در قم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ فاز جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) با حضور آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله سبحانی، دکتر لاریجانی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی و جمع کثیری از مردم و  با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور  در قم افتتاح شد. 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به تشریح و توصیف و تاریخچه و جایگاه مسجد در دین اسلام پرداخت و گفت: مسجد امام حسن عسکری به دستور خود امام حسن عسکری و با پول آن حضرت توسط نایب آن حضرت ساخته شده است همچنين برای ساخت مسجد آیت‌ الله سید محمدرضا گلپایگانی تلاش های بسیاری انجام دادند و پس از رحلت ایشان عملیات عمرانی فاز جدید زیر نظر آیت الله صافی گلپایگانی ادامه پیدا کرد. 

اين گزارش حاكي است ساخت فاز جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) با هزینه 17 میلیارد و 500 میلیون تومان از بخش کمک‌های مردمی به وسعت 2 هزار و 400 متر و دارای 700 متر بالکن برای خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) آماده‌سازی شده و بخش زیرین این شبستان برای برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است که در آینده ی نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد. 

همچنين آیات کل قرآن کریم در مساحت 9 هزار متری از کاشی‌های مسجد امام حسن (ع) قابل روئیت است و گلدسته‌های مسجد هر یک 59 متر ارتفاع دارد.
 
گفتني است ساختمان پشت محراب مسجد امام حسن عسکری(ع) در هفت طبقه احداث شده است و کتابخانه خواهران و برادران، تاسیسات و آشپزخانه ،واحدهای اداری، در طبقات این ساختمان قرار می‌گیرد  همچنین برای تدریس دروس عالی حوزه علمیه استفاده میشود.
 
انتهای پیام/د

برچسب ها: افتتاح ، قم ، مسجد ، مراجع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.