وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همبستگی کارگران ایران را با کارگران یمن و عراق اعلام می‌کنم و هر جا صدای ضعیف علیه ظلم و استکبار سرداده شود کارگران ایران از آن‌ها حمایت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخنران قبل از خطبه‌های  نماز جمعه این هفته تهران (11اردیبهشت) ضمن تبریک روز کارگر اظهار کرد: برخی از روزها ویژگی‌های خاصی دارد و مناسبت‌های معنوی و غیرمعنوی را در خود جای می‌دهد که امروز نیز از این جهت بسیار ویژه است.

وی افزود: روز کارگر برای ما یک نماد است و کارگران در این روز به یاد می‌آورند که چگونه نظام سرمایه‌داری آن‌ها را به خاک و خون کشید و صدای آن‌ها را خاموش کرد.

ربیعی ادامه داد: از این جا همبستگی کارگران ایران را با کارگران یمن و عراق اعلام می‌کنم و هر جا صدای ضعیف علیه ظلم و استکبار سرداده شود کارگران ایران از آن‌ها حمایت خواهند کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ویژگی‌های خاص مولا علی(ع) تصریح کرد: مولایمان علی(ع) ویژگی‌های خاصی داشتند که امروز باید مورد توجه قرار گیرد. مولایمان علی(ع) علاوه بر این که بعد معرفتی و دینی بالایی داشتند، بعد اخلاقی و شجاعتشان در خوابیدن جای پیامبر و فروتنی ایشان به ما خواهد آموخت که هیچ گاه هدف وسیله را توجیه نخواهد کرد.

وی گفت: علی(ع) هم چنین پدر همه امت اسلامی، محرومان و مظلومان بود و ما تنها برای خانواده خود رسالت نداریم و در مقابل تمام امت و کسانی که پدر ندارند و یتیم هستند مسئول هستیم.

ربیعی ادامه داد: مبارزه با فساد یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت علی(ع) است و جریان برخورد ایشان با برادر خود عقیل باید سرلوحه امور باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مولا علی(ع) برای خیر جمعی کار می‌کرد و دست‌های پینه بستشان برای نفع شخصی نبود و ایشان نماد یک خویش‌فرما بوده و برای خود و هم جامعه منفعت داشتند.

وی افزود: امروز باید تولید بیشتری داشته باشیم تا فرزندان‌مان بتوانند زندگی بهتری داشته باشند ما باید به سمت مصرف کالای ایرانی برویم تا وضعیت اقتصادی بهبود یابد و هر کسی فرصت شغلی جدیدی بیافریند از او حمایت خواهیم کرد.

** امروز در مقابل بیکاران جامعه مسئول هستیم

ربیعی ادامه داد: اگر سرمایه‌های کوچک داخلی تجمیع شود ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت و ما امروز در مقابل بیکاران جامعه مسئول هستیم و معتقدم باید فرموده امام (ره) یعنی "کار در صحنه" را در عرصه کار و تلاش تحقق بخشیم.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نباید تلقی شود که پول، پول می‌آورد و ما در جامعه نیاز به کار جدی داریم و در جامعه‌ای کارگر احترام دارد که پول، پول نیاورد و کار پول بیاورد.

ربیعی بیان داشت: امروز هیچ ایرانی نیست که بخواهد ولی فاقد دفترچه بیمه باشد و این دغدغه امام(ره) در روزهای اول انقلاب بود، تامین اجتماعی هر روز برای کارگران بهتر از قبل بوده است و در بحث فنی و حرفه‌ای نیز زمینه‌ها را فراهم کرده ایم تا هر کسی که خواست بتواند حرفه‌ای را بیاموزد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماز ، جمعه ، ربیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار