«بابک کریمی»:

سینمای ایران به فرو رفتن در باتلاق نزدیک شده است

بازیگر سینما گفت: در دوران بحران است که نوآوری اتفاق می‌افتد و با این بحرانی که در سینما بوجود آمده و اکثر فیلمها کپی برداری شده است به جایی می‌رسیم که در باتلاق فرو رفته و دنبال راه مناسب برای خروج از رکود می‌گردیم.

"بابک کریمی" بازیگر سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور کمرنگ فیلمسازان خارجی در جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: تبلیغات در جذب مخاطبان و فیلمسازان نقش بسزایی را ایفا می‌کند به خصوص زمانی که جشنواره بین المللی باشد و قرار است که مهمانها و فیلمسازان در این عرصه وارد کشور شوند. تبلیغات باید به گونه‌ای باشد که در همه جای دنیا اشاعه پیدا کرده تا همه مطلع شوند. متأسفانه اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری جشنواره بین المللی امسال ضعیف بود.

وی در مورد آینده سینمای ایران گفت: سینمای ایران در حال پوست عوض کردن است و شاهد ورود نسل جدید هستیم ولی متأسفانه با وجود اینکه پتانسیل و انرژی لازم در بین آنها است از طرف تشکیلات و مسئولین امر حمایت‌های لازم صورت نمی‌گیرد و این برای آینده سینمای ایران خطرناک است. پس باید هر کس در هر جایگاهی که توان حمایت دارد جوانان ما را مورد لطف قرار داده تا بتوان سینمایی پویا و آینده‌دار بسازیم.

وی در خصوص اینکه اکثر فیلمها جذابیت خود را از دست داده‌اند، بیان کرد: از یک طرف تعویض نسل در سینمای ایران نسبت به سینمای بین المللی زیاد‌تر است و نسل جدید برای ساخت فیلمشان به دنبال راههای مختلف جهت پیدا کردن سرمایه میگردند که در کمترین زمان و پایین‌ترین هزینه فیلم خود را بسازند.  از طرفی تعدادی از جوانها با فیلم دیدن وارد این عرصه شده‌اند نه با مشاهدات اجتماعی که باید به طور جدی مراقب این قضیه بود چون اگر فیلمساز بخواهد به واسطه فیلم دیدن تولید اثر کند دست به تقلید می‌زند در حالی که وقتی با مشاهدات اجتماعی فیلم ساخته شود که با یک دید شاعرانه، اجتماعی، روانشناسانه می‌توان جامعه خود را  تعریف کرد و این روند کار باعث اورجینال و جذاب شدن فیلمها می‌شود.

"کریمی" در خصوص خارج شدن سینما از رکورد فعلی  اظهار داشت: اتفاقاً در دوران بحران نوآوری اتفاق می‌افتد و با این بحرانی که در سینما بوجود آمده و اکثر فیلمها کپی‌برداری است به جایی می‌رسیم که در باتلاق فرو رفته و دنبال راه مناسب برای خروج از رکود می‌گردیم آنجا است که به اتکای پتانسیلها و انرژی‌های موجود باید منتظر پدیده‌ها و نوآوری‌ها باشیم. 

"کریمی" در پایان خاطر نشان کرد: در سینمای ایران باید بر روی فیلمنامه‌ها و تدوین بیشتر کار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار