به دلیل استفاده غیراصولی و زیاد از رایانه ، علاوه بر بروز مشکلاتی نظیر اختلالات بینایی، موارد بروز آسیب‌های ارتوپدی نیز افزایش یافته است.

امیررضا حقانی جراح و فوق‌ تخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از شایعترین شکایات افراد جوان و حتی نوجوان به کارکنان ادارات و سازمان‌ها، عوارض کار طولانی مدت و غیراصولی با رایانه است.

وی با بیان اینکه عوارض کار با رایانه شامل عوارضی نظیر دردهای گردن و شانه که با خستگی شدید عضلات این ناحیه همراه بوده است، تصریح کرد: علاوه بر موارد فوق، دردهای مفصل آرنج، مچ، انگشتان و در نهایت دردهای پشت و کمر نیز از دیگر عوارض کار طولانی مدت با رایانه‌ها است.

حقانی تأکید کرد: به دلیل استفاده غیراصولی و زیاد افراد جامعه از رایانه علاوه بر بروز مشکلاتی نظیر اختلالات بینایی،‌ موارد بروز آسیب‌های استخوانی نیز افزایش یافته است.

وی افزود: برای پیشگیری از آسیب‌های ارتوپدی و دردهای ناشی از کار طولانی مدت و استفاده غیراصولی از رایانه، مهمترین اقدام رعایت وضعیت صحیح بدنی و انجام حرکات ورزشی و نرمشی پس از هر 20 تا 30 دقیقه کار با رایانه است.

حقانی گفت: در مواقعی که آسیب‌های ارتوپدی و درها پس از یک کار طولانی مدت با رایانه به سراغمان می‌آید، از اقدامات مهم استراحت، ماساژ ملایم نواحی درگیر، ریلکس کردن عضلات و آرامش است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار