یک کارشناس ارشد حوزه خلیج‌فارس گفت: هنوز خبر صحیحی که ورود نیروهای زمینی به یمن را تایید کند، نداریم و اینها فقط ادعاهای رسانه‎های عربی و غربی است.

"محمد علی‌بک" در گفتگو با خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ورود نیروی زمینی ائتلاف عربستان به یمن، اظهار داشت: این خبرها فعلا از سوی رسانه‌های عربی و برخی کشورهای غربی منتشر شده که ادعا دارند، نیروهایی چند ملیتی از کشورهای عربی وارد یمن شده‌اند ولی گفته می‌شود که تعدادشان محدود است.

این کارشناس ارشدحوزه خلیج‌فارس گفت: طبق اخبار رسانه‌ها، آن‌ها برای کمک به طرفداران منصور هادی (رئیس جمهور سابق یمن) و کنترل فرودگاه عدن وارد خاک این کشور شده‌اند و در آن منطقه عملیات انجام می‌دهند.

وی افزود: ما هنوز خبر صحیحی که ورود نیروهای زمینی به یمن را تایید کند، نداریم. اینها فقط ادعاهایی که انجام شده است.

علی‌بک بیان کرد: سخنگوی ائتلاف نظامی گفته است که فعلا امکان هرگونه تفسیر و تعلیقی در این عملیات نیست، یعنی هنوز جزئیات کار روشن نشده و فعلا یک پوشش رسانه‌ای از طرف کشورهای عربی در این بحث انجام می‌شود.

این کارشناس ارشدحوزه خلیج‌فارس بااشاره به نامه دبیر کل جنبش انصار الله به بان‌کی‌مون و بی‌توجهی این سازمان نسبت به بحران یمن، اظهار داشت: نکته‌ای که بارها مورد تاکید دولتها قرار گرفته، این بوده که سازمان ملل در دسترسی و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن کوتاهی کرده و به وظیفه اصلی خودش که در بعضی از بند‌های قطعنامه‌های مصوب هم به آن اشاره شده، عمل نکرده و زمینه‌های لازم فراهم نشده است. 
 
وی تصریح کرد: روسیه روز جمعه درخواست قطعنامه‌ای را داد که آتش بس فوری انسان دوستانه در یمن برقرار شود ولی این پیشنهاد از طرف بعضی کشورها از جمله فرانسه، انگلیس و اسپانیا مورد موافق قرار نگرفت و فعلا معطل ماند.

علی‌بک گفت: سازمان ملل در این زمینه‌ها باید دقت و سرعت بیشتری به خرج دهد و از کشورها بخواهد که دسترسی انسان‌ دوستانه به یمن را فراهم کند.

این کارشناس ارشد حوزه خلیج‌فارس افزود: دولت سعودی به هیچ یک از هواپیماهای کمکی از کشور ما و سایر کشورها جواب مثبتی نداده و  مردم از لحاظ سوخت و مواد دارویی و غذایی تحت فشار هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گزارش‌های سازمان ملل حاکی از این است که یک فاجعه انسانی در حال رخ دادن در یمن است و این وظیفه همه کشورها است که هرچه سریعتر به کمک مردم یمن بشتابند و کمک‌های خودشان را به هرشکل و وسیله‌ای به یمن ارسال کنند که فعلا این زمینه‌ها فراهم نیست.

شایان‌ذکر است، منابع محلی از ورود نیروی زمینی ائتلاف عربستان به یمن خبر دادند. یکی از مقامات یمن ضمن تایید این خبر اعلام کرد: "هم‌اکنون تعداد محدودی از اعضای نیروی زمینی وابسته به ائتلاف عربستان سعودی در عدن حضور دارند."
 
این مسئول یمنی که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: "تعداد محدودی از نیروهای ائتلاف عربی وارد عدن شده‌اند و انتظار می‌رود نظامیان بیشتری وارد این شهر شوند." وی همچنین اعلام کرد: "این نیروها برای حمایت از شبه نظامیان هوادار منصور هادی در برابر نیروهای انصارالله وارد یمن شده اند." گفته می شود اغلب این نیروها سعودی و مصری هستند.
انتهای پیام/

 

برچسب ها: یمن ، اعزام ، نیروی ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار