رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: زمینه‌های مناسب و گسترده برای همکاری و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ایران وجود دارد از این رو سازمان بورس و اوراق بهادار باید آمادگی‌ها و ظرفیت‌های لازم و شایسته را برای مواجهه با این مهم در بازار سرمایه کشور فراهم کند.

استقبال شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران/ افزایش ظرفیت‌های بورس اوراق بهاداربه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در افتتاحیه هفتمین کنفرانس بین‌المللی بازار سرمایه که صبح امروز برگزار شد با اشاره به دستاوردهای مطبوع سازمان بورس گفت: سازمان بورس توانسته با ایجاد ابزارهایی نوین در بازار سرمایه اسلامی نقش مهمی را ایفا کند.

وی درخصوص نقش مهم کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد: نقش مهم و ارزنده این کمیته که مسئولیت طراحی و تدوین ابزارهای مالی و اسلامی را بر عهده دارد و مسیر بسیار مطمئنی را برای دست یافتن به ابزارهای مالی مبتنی بر شریعت توصیف کرده، در حال حاضر این دستاوردها در هفتمین کنفرانس بین‌المللی بازار سرمایه قابل ارائه و عرضه است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به اهداف برگزاری این نشست اشاره و تأکید کرد: ارائه و تبادل نظر و به اشتراک گذاشتن تجربیات گسترده و مناسب شرکت‌کنندگان در زمینه مالی اسلامی و بررسی روند انتقال از محمل‌ها و نهادهای بازار سرمایه سنتی به محمل‌های سرمایه‌گذاری اسلامی یکی از اهداف برگزاری اینگونه همایش‌ها است.

وی افزود: آشنایی سرمایه‌گذاران و متخصصان این صنعت از کشورهای اسلامی و غیراسلامی با ابزارهای نوین مالی از جمله ابزارهای اسلامی در این کنفرانس بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فطانت در توضیح ضرورت و نیاز به تنوع‌بخشی در زمینه سرمایه‌گذاری اظهار داشت: بررسی ضرورت و نیاز به تنوع بخشی در زمینه سرمایه‌گذاری در سطوح مختلف از جمله در سطح بازارهای توسعه یافته، بازارهای نوظهور و بازارهای مقدم، همچنین بازارهای ملی و بین‌المللی و در نهایت تنوع بخشی به ابزارهای مالی سنتی با ارائه ابزارهای مالی نوین اسلامی از سایر اهداف برگزاری کنفرانس بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به زمان برگزاری این کنفرانس و مصادف شدن آن با تلاش دولتمردان برای برطرف کردن تحریم‌ها علیه ایران این موضوع را با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: ‌امروز شاهد تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های خارجی مایل به سرمایه‌گذاری در ایران هستیم چرا که بر اساس نظر کارشناسان اقتصادی جهان ایران جزء یکی از اقتصادهای در حال رشد بسیار سریع است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان خاطرنشان کرد: زمینه‌های مناسب و گسترده برای همکاری و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ایران وجود دارد از این رو سازمان بورس و اوراق بهادار باید آمادگی‌ها و ظرفیت‌های لازم و شایسته را برای مواجهه با این مهم در بازار سرمایه کشور فراهم کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرمایه گذاری ، ظرفیت ، بوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار