تازه ترین شماره مجله "نمایش"

تازه ترین شماره مجله نمایش ویژه اردیبهشت 94 با نگاه ویژه " نمایشنامه نویسی در ایران" همراه آثار و گفتاری از: دکتر "صابر امامی"، استاد "بهروز غریب پور" و.. منتشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛  تازه ترین شماره مجله نمایش ویژه اردیبهشت 94 با نگاه ویژه " نمایشنامه نویسی در ایران"  همراه  آثار و گفتاری از: دکتر صابر امامی، استاد بهروز غریب پور،  قطب الدین صادقی، استاد بهزاد عشقی، استاد امیررضا وزیری ، رضا صابری، هواس پلوک، کریستوف وارلیکوفسکی ، رابرت وبلسون، میشل سولبرگ ، مانا بوندا و نصرالله قادری منتنشر و توزیع گشت.

 در بخش ورودیه این شماره ، پیام روز جهانی تئاتر از کریستوف وارلیکوفسکی و همچنین پیامی برای یونیما از استاد بهروز غریب پور زینت بخش اردیبهشت تئاتر ایران منتشر شده است.

در بخش گزارش میزگردی در باب " نمایشنامه نویسی در ایران ،سرمایه سرگردان " با حضورآقایان دکتر قطب الدین صادقی، حسین پاکدل، غلامحسین دولت آبادی و آراز بارسقیان" مطرح گشسته است.
در بخش نگاه ویژه نمایشنامه نویسی در ایران: مقاله ایی از دکتر صابر امامی با عنوان  " ادبیات نمایشی " و " تعلیق پایان،الغای حتمیت" از مجید کیانیان" و "زبان راز و رمز" از رفیق نصرتی ارائه شده است.

 همچنین در بخش مقاله آزاد مقاله ایی با عنوان "بررسی طراحی صحنه تئاتر معاصر با رویکردی به فانتزی در آثار رابرت ویلسون"  و " نقد روان شناسانه شخصیت ویلی لومان در نمایشنامه مرگ دستفروش از منظر آرای یونگ" از سارا نوری و بابک معماری ارائه شده است.

در بخش گفتگو، گفتگویی با رضا صابری " موج بلاتکلیف و تحصیل کرده و جوان تئاتر معضل تازه ای نیست"  و " این تئاتر شریف است زیرا بر پاهای خود ایستاده است" با حمیدرضا نعیمی انجام شده است . 

در بخش نقد ؛ نمایش " و ناگهان هندوانه" به قلم آراز بارساقیان  نقد و بررسی شده است.

در نگاه گسترده تئاتر ایران: تئاتر امروز اصفهان با " هوشنگ جمشیدیان " از نگاه گذرانده شده است.
و نگاهی ویژه گسترده تئاتر جهان به تئاتر "ژاپن " تحت عنوان "کنش گرایی شهروندی و جنبش "کودومو گکیجو" در دهه های 1960و70 ژاپن"  و"خشونت روی صحنه تئاتر امروز ژاپن" و "کابوکی یک مفهوم کلامی" مورد بررسی قرار گرفته است.

 در آخر نکوداشتی از هنرمند فرهیخته ؛ " استاد امیررضا وزیری" چاپ شده است.

شماره188مجله نمایش، ویژه اردیبهشت 94، به مدیر مسئولی حسین مسافرآستانه و سردبیری نصرالله قادری در 120صفحه و با بهای پنج هزار تومان برای علاقه‌مندان حوزه تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار