از چاپ نمایشنامه‌هایم وحشت دارم

حمید آذرنگ، زمان انتشار نمایشنامه‌هایش را پس از بازنویسی آن‌ها بیان کرد.

حمید آذرنگ، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نگرانی خود در زمینه چاپ نمایشنامه‌هایش گفت: هنگامی که یک اثر را منتشر می‌کنیم، در واقع آن را ثبت کرده‌ایم و پس از چاپ آن نمی‌توان برای یک اثر کاری انجام داد. به همین دلیل یک مقدار از چاپ نمایشنامه‌هایم وحشت دارم. ترجیح می‌دهم نمایشنامه‌هایم را پس از بازنویسی و بازنگری منتشر کنم. اثرم به درجه‌ای از کیفیت برسد که بتوانم بگویم، هم اکنون زمان چاپ آن فرا رسیده است.

وی افزود: دقت در چاپ نمایشنامه‌هایم سبب شده است که تاکنون تعدادی از آن‌ها را منتشر نکنم. به چاپ نمایشنامه‌هایم علاقه زیادی دارم. از جمله آن‌ها می‌توان به «مادر مانده» اشاره کرد. این نمایشنامه‌ها به بازنگری نیاز دارد و پس از آن منتشر می‌شود.

این نویسنده با اشاره به نمایشنامه‌های دیگرش اظهار داشت: دوست دارم نمایشنامه «دو متر در دو متر جنگ" را در یک مجله چاپ کنم. نمایشنامه‌های «روزی روزگاری»، «آبادان» و «رعنا» به همراه «زری بانو» از جمله نمایشنامه‌هایی هستند که به چاپ آن علاقه دارم.

آذرنگ ادامه داد: نمایشنامه «خداحافظی نکرده با نجمه سورچی» نیز نمایشنامه دیگری است که به دلیل ادبیات خاص آن علاقه دارم، آن را منتشر کنم. البته تمام این نمایشنامه‌هایم اجرا شده است؛ اما تاکنون در قالب یک کتاب منتشر نشده‌اند.

وی در خصوص انتخاب انتشاراتی برای نمایشنامه‌هایش بیان کرد: ترجیح می‌دهم انتشاراتی را برای چاپ نمایشنامه‌هایم انتخاب کنم که برای هنرمندان آشنا و مورد وثوق آن‌ها باشد. اعتبار انتشاراتی برای چاپ نمایشنامه‌هایم برایم اهمیت دارد.



انتهای پیام / 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار