در نشست خبری شبکه قرآن خبر داد

راه اندازي بانک جامع تلاوت قرآن کریم در دهه فجر

فعالیت بانک جامع تلاوت قرآن کریم جهان اسلام با شعار زمینه سازی رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و همچنین ایجاد تحول فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران‌؛ نشست خبری بانک جامع تلاوت قرآن کریم جهان اسلام امروز 14 اردیبهشت با  حضور مجتبی ایزدی قائم مقام شبکه قرآن و جمعی از اهالی رسانه در ساختمان شبکه قرآن برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجتبی ایزدی قائم مقام شبکه قرآن ضمن خیر مقدم از اهالی رسانه گفت: طرح اولیه ایجاد بانک از سال 88 آغاز شده و تا بحال 10 درصد پیشرفت داشته‌ایم و امیدواریم که از طریق شورای توسعه فرهنگی کشور این طرح در 2 و یا 3 سال آینده به 100 درصد به تکامل خود برسد.

وی با اشاره به این بانک به همت شبکه قرآن و معارف صدا و سیمای جمهوری اسلامی راه اندازی شد، افزود: بانک جامع تلاوت قرآن کریم جهان اسلام با شعار زمینه‌سازی رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و همچنین ایجاد تحول فرهنگ قرآنی در جامعه و رسانه ملی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی عدم دسترسی به تلاوت‌ها و پر هزینه بودن را از مشکلات این طرح دانست و افزود: یکی از نکات ضرورت ایجاد این بانک، تلاوت قرآن کریم جهان اسلام، ایجاد تمایز کیفی بین تلاوت‌های موجود در کشور بوده که این بانک مشکلات را حل می‌کند.

ایزدی بیان کرد: تلاوت‌های درخواستی از این بانک، رادیوهای اینترنتی و بررسی تلاوت‌های صوتی و تصویری موجود از قاریان ایران و بین‌الملل از  جمله اهداف این بانک به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: یکی از کارهای مهم و حیاتی این بانک این است که با کارشناسی در تلاوت بتوانیم از تکرارها عبور  کرده و بهترین نسخه را به مخاطب ارائه دهیم.

همچنین از دیگر فعالیت‌های این بانک رادیو اینترنتی بوده که تلاوت‌های قاریان متعدد را در اختیار مخاطب خودش قرار می‌دهد مثل تلاوت‌های غلوش.

قائم مقام شبکه قرآن گفت: از منابع بانک تلاوت قرآن کریم جهان اسلام می‌توان به منابع صوتی اعم از تلاوت مجلسی و تطهیر، ترجمه گویای موجود در بازار، منابع مربوط به تلاوت اذان، برنامه‌های صوتی قرآنی، زندگی نامه قاریان و آشنایی با سوره‌ها اشاره داشت.

وی در ادامه به منابع تصویری این بانک که شامل ترجمه‌های تصویری متن قرآن کریم با خطوط مختلف بوده اشاره کرد و افزود: منابع متنی شامل متن آیات قرآن کریم و سایر فصول بوده که باعث تنوع در برنامه‌ سازی‌ها می‌شود.

وی با قابلیت‌های رسانه‌ای این بانک اشاره کرد و گفت: پایگاه اطلاع رسانی جز قابلیت‌های رسانه‌ای این بانک بوده که همه کاربران می‌توانند توسط این پایگاه دسترسی به این بانک داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در آینده شرایطی برای زبان‌های این بانک فراهم شده که  هرکس وارد این بانک شود، هر تلاوتی که به آن علاقه دارد را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهد و این امر هنوز قابل اجرا نیست و فقط برای برنامه سازان در حدود 10 درصد قابل استفاده است.

ایزدی تصریح کرد: این بانک 12 هزار تلاوت تا کنون در خود جای داده که در مرحله دوم امکان تلاوت تصویری فراهم می‌شود و پیش بینی ما این است که بتوانیم 100 هزار تلاوت صوتی و 50 هزار تلاوت تصویری را در این بانک به سمع و نظر مخاطبان برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: مرحله اول راه اندازی بانک جامع تلاوت قرآن کریم جهان اسلام در ایام دهه فجر در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار