معاون اول رییس جمهور گفت:ایران در مذاکرات هسته‌ای در مقابل ابرقدرت‌های دنیا از موضع قدرت وارد شد و قطعاً چنین گفت‌وگویی در تاریخ بی‌سابقه است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری خراسان رضوی این تفکر را که فعالیت های دولت منوط به توافق است را جفا درحق دولتمردان دانست و افزود: ما برای بدترین شرایط برنامه داریم اگر چه امیدواریم توافق عزتمندانه صورت پذیرد و تحریم های ظالمانه برداشته شود.

معاون اول رئیس‌جمهور، حرکت جدی دولت به سمت اجرایی شدن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را از جمله مواردی دانست که با جدیت دنبال می شود.

جهانگیری اقدام دولت طی سال گذشته در راستای کاهش نرخ تورم را گامی مثبت به منظور تحقق توسعه دانست و افزود: رونق اقتصادی از طریق حمایت و راه اندازی تولید، شناسایی بازار برای واحدهای تولیدی، افزایش صادرات، تمرکز بر استفاده از تولیدات داخلی و توجه ویژه به بخش خصوصی، اولویت های دولت تدبیر و امید در سال جاری است.

معاون اول رئیس‌جمهور از تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها خبر داد و تصریح کرد:‌ این کارگروه به ریاست استاندار و برای حمایت از تولید کنندگان تشکیل می شود.

جهانگیری با بیان اینکه باید از تولید داخلی حمایت شود، متذکر شد: ما باید از بخش خصوصی حمایت کنیم و وظیفه داریم در هنگام گرفتاری به داد بخش خصوصی برسیم.

معاون اول رییس جمهور گفت: ایران اسلامی علی رغم شرایط پر آشوب و ملتهب منطقه، کانون امنیت و ثبات است که این مهم نه صرفا به خاطر اقتدار نظامی کشور، بلکه مرهون انسجام قوی درونی می باشد.

اسحاق جهانگیری با اشاره به اتفاقات اخیر در کشورهای اسلامی، افزود: انسان از این که جهان اسلام درگیر این وقایع دردناک است به شدت آزرده می شود ولی از سوی دیگر مایه ی مباهات است که بر همگان ثابت شده که ایران علاوه بر امنیت داخلی، در تامین امنیت منطقه تاثیر گذار است و مشکلات بدون مشارکت کشورمان قابل حل نیست.

معاون اول رئیس‌جمهور به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی، افزود: باید قدر این سرمایه ی عظیم اجتماعی را بدانیم و گرایش‌های سیاسی نباید مانع تقویت انسجام داخلی کشور شود.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان یادآور شد: استان خراسان رضوی فرصت‌های توسعه بی‌نظیری دارد و بخش خصوصی بزرگترین سرمایه این استان است.

انتهای پیام/س

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.