نماینده مردم مشهد در گفتگو با خبرنگار باشگاه:

استانی شدن انتخابات باعث ارتقاء یافتن ارتباطات اجتماعی بین مناطق می‌شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ارتباطات اجتماعی بین مناطق مختلف در هر استان باعث ارتقاء استانها می‌شود.

بسید هاشم بنی هاشمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با اشاره به اهمیت طرح استانی شدن انتخابات افزود: این طرح باعث می شود در مناطقی که عدم همبستگی بین شهرهای یک استان موجود است این معضل مرتفع شود، یعنی به مسائل کلان و مشکلات اساسی­تری پرداخته می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این طرح نمایندگان در کلان شهرها که به موضوعات شهری از دیدگاه کلی تری می نگرند نمی توانند به اندازه شهرهای کوچک به جزییات توجه کنند، در قالب این طرح در مناطق محلی هم نفوذ کنند و به ارتقاء شهرستان ها بپردازند.

وی ادامه داد: ماباید از ظرفیت های انتخاباتی استفاده کنیم تا فضای بیشتری برای فعالیت نماینده ها ایجاد شود که به طور قطع با پرداختن به مسائل استانی می تواند در کشور اثر خودش را بگذارد و رفع مشکلات در مقیاس کلان نیز به این طریق میسر خواهد بود.

بنی‌هاشمی خاطرنشان کرد: امروز شهرهای ما از امکانات خوبی برخوردار هستند در مقابل آن مناطق محروم و کم برخوردار نیز داریم لذا برای ما به عنوان یک جامعه انقلابی اتحاد حرف نخست را می‌زند، طرح استانی شدن انتخابات یک وحدت را  میان نمایندگان هر استان به وجود می‌آورد ،چرا که یک نماینده شهرستان تبدیل به نماینده همان استان می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی امروز شاهد هستیم که شهرستان‌ها، روستاها و مناطق محروم ما چه در حوزه امکانات و چه در حوزه تحصیلات و آموزش در قشر جوان از شهرها و کلانشهرها دست کمی ندارند، چرا باید جایگاه شهرستان‌ها در مجلس پایین باشد و لذا استانی شدن انتخابات از این بعد جایگاه شهرستان‌ها را ارتقاء می‌بخشد.

وی تصریح کرد: این یک اشتباه فاحش است که می‌گویند این طرح سبب می‌شود کانون‌های ثروت و قدرت در میان کاندیداها و مجلس نفوذ کند، من به عنوان نماینده یک کلانشهر هستم در حالی که هزینه انتخاباتی بنده که رقم 50 میلیون تومان بوده از هزینه انتخاباتی یک نماینده شهرستان بسیار بسیار کمتر بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.