سی‌ و هشتمین آزمایشگاه دانش آموزی علوم فناوری نانو کشور در پژوهش سرای شهید دکتر مصطفی چمران شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری گشایش یافت.

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

اولین آزمایشگاه دانش آموزی علوم فناوری نانو استان چهارمحال و بختیاری و سی‌ و هشتمین آزمایشگاه شبکه آزمایشگاه های آموزشی فناوری نانو ( توانا ) کشور، در آیینی با حضور معاون طرح و توسعه باشگاه دانش آموزی ستاد توسعه فناوری نانو و مسئولین استانی، در پژوهش سرای شهید دکتر مصطفی چمران شهرکرد در دبیرستان دخترانه فجر اسلام این شهر آغاز به کار کرد.

معاون طرح و توسعه باشگاه دانش آموزی ستاد توسعه فناوری نانو کشور در این آیین با اشاره به خلاقیت دانش آموزان در بکارگیری فناوری نانو زمینه ساز ارتقای علمی کشور، هدف از راه اندازی این آزمایشگاه راافزایش آشنایی دانش آموزان با علوم و فناوری نانو و زمینه سازی تحقیق و پژوهش دانش آموزی در این حوزه اعلام کرد.

حسین گیلانی گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه، پژوهش سرای شهید چمران به دستگاه های الکتروریس، تولید نانو ذرات به وسیله انفجار سیم و التراسونیک مجهز می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت های باشگاه دانش آموزی نانو، افزود: این مجموعه سعی دارد تا با هدایت دانش‌آموزان طی یک فرآیند آموزشی، از یادگیری مفاهیم اولیه تا خلق ایده‌های دانش محور، فراهم سازی امکان تجربه کار گروهی و ترسیم ماهیت بین رشته‌ای علوم و فناوری نانو، به تقویت پایه پژوهش های دانشگاهی بپردازد.

گیلانی، برگزاری المپیادهای دانش‌ آموزی، نمایشگاه های آموزشی، ایجاد آزمایشگاه های علوم و فناوری‌ نانو، و انتشار نشریه های دانش آموزی را از جمله فعالیتهای باشگاه دانش آموزی نانو برشمرد.

معاون طرح و توسعه باشگاه دانش آموزی ستاد توسعه فناوری نانو کشور از دانش آموزان و علاقمندان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد باشگاه نانو و فعالیت های آن به نشانیnanoclub.irمراجعه کنند.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.