معاون مالیات‌های مستقیم گفت:گفتنی است تعرفه دریافت مالیات از سایت‌های خرید و فروش کالا در فضای مجازی تفاوتی با سایر شرکت‌ها ندارد و متناسب با میزان درآمدشان تعیین می‌شود.

برخورد با تخلفات مالیاتی ناشی از سودجویی کارت بازرگانیحسین وکیلی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: اقدام وزارت صنعت،معدن تجارت در خصوص کسانی که اقدام به فعالیت اقتصادی در فضای مجازی می‌کنند بدان شکل است که تجارت الکترونیکی به این افراد مجوزی مبنی بر "نماد اعتماد الکترونیکی" صادر می‌کند.

وی افزود: طبق ماده 186 زمانی که چنین مجوزی صادر می‌گردد باید از سازمان امور مالیاتی کشور استعلام صورت بگیرد،بنابراین شرکت توسط سازمان امور مالیاتی شناسایی می‌شود و اقدامات لازم جهت تشکیل پرونده انجام می‌گیرد.

وکیلی ادامه داد: باید توجه داشت که پشت تمامی سایت‌های خرید و فروش مجازی شرکت ثبت شده‌ای قرار دارد که لازم است پرونده آن باید به عنوان یک فرد حقوقی مورد برسی مالیاتی قرار بگیرد.این شرکت‌ها پس از تشکیل پرونده اقدام به ارائه اظهار نامه‌های مالیاتی خود می‌کنند و سازمان امور مالیاتی به آنها رسیدگی می‌کند.

وی گفت:لازم به ذکر است در خصوص این شرکت‌ها همانند سایر شرکت‌ها اطلاعات خرید و فروش به طور کامل برسی می‌شود.چیزی که در فضای مجازی مشاهده می‌شود تنها به شکل بازاریابی و سفارش است ولی تمامی اطلاعات از طرق سفارش کالا،حمل و نقل،ارسال و خرید شناسایی می‌شود و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

معاون مالیات‌های مستقیم گفت: لازم به ذکر است که تعرفه دریافت مالیات از این شرکت‌ها تفاوتی با سایر شرکت‌ها ندارد و متناسب با میزان درآمدشان تعیین می‌شود، چون در این شرکت‌ها فقط بازاریابی به صورت مجازی است و سایر امور همچون عمکلرد فیزیکی،حسابداری و مالیاتی روال طبیعی را طی‌ می‌کند.

*اختیارات قانونی سازمان امور مالیاتی در برخورد با تخلفات

وکیلی گفت: در گام اول مالیات همواره به نام کسی ثبت می‌شود که مستندات به نام او باشد یعنی پروانه ورود کالا به نام آن فرد درج شده باشد.

وی ادامه داد: درصورتی که شکایتی صورت بگیرد با ارائه مستندات و اثبات صاحب واقعی کالا سازمان امور مالیاتی اختیارات قانونی را دارد که صاحب اصلی کالارا شناسایی کند و با او برخورد کند.

معاون مالیات‌های مستقیم بیان کرد: این کار اساسا مخالف قانون است ولی به جهت برقراری همیاری و عدالت اجتماعی تلاش می‌شود مالیات از اشخاص واقعی دریافت شود.

کسانی که اقدام به دریافت کارت می‌کنند موظف هستند مراحل متعددی را در اتاق‌های بازرگانی طی کنند و تعهدی مبنی بر عدم سوجویی از کارت را بدهند .این اقدامات یاعث شده است در چند سال اخیر سودجویی‌ها در این خصوص کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مالیات ، سایت ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار