زنده روح گفت: حمایت مسئولان از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های هنری و عکاسی مثل جشنواره‌ی خیام یا عکس اردیبهشت بسیار کم و ضعیف است.

مسعود زنده روح رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسان در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران در خصوص جشنواره عکاسان سینمای ایران گفت: برگزاری این  جشنواره کار بسیار شایسته‌ای است که باید در تمام گرایش‌های عکاسی نیز رخ دهد، زیرا عکاسی شاخه‌های مختلفی دارد و شیوه‌ی برگزاری هر کدام با هم متفاوت است.

زنده روح در خصوص حمایت مسئولان از این عرصه عنوان کرد: تصور می‌کنم باید با نگاه تخصصی به هر بخشی توجه شود و تناسب با آن گرایش حمایت صورت گیرد.

وی افزود: البته منظور از حمایت فقط حمایت مادی نیست بلکه مهمتر از آن ایجاد یک بستر مناسب برای هنرمندان است و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد باید این امکان را ایجاد کند تا از پتانسیل و کارایی عکاسان و هنرمندان به شکل بهتر و عمقی‌تری استفاده شود و این حوزه نیز مثل جشنواره فیلم و تئاتر فجر جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند.

زنده روح در خصوص علت برگزار نشدن جشنواره عکس اردیبهشت گفت: وقتی حمایتی وجود نداشته باشد چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد؛ مگر ما چند جشنواره استانی داریم که در قاب پیشرفته، در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود؟!

وی تصریح کرد: این جشنواره‌ها به عنوان یک امتیاز فرهنگی برای هر استانی به حساب می‌‌‌آیند، زیرا کار فرهنگی فقط ایجاد یک ساختمان میلیاردی به نام مرکز هنر و فرهنگ نیست و با این هزینه‌ها نیز نمی‌شود نمایشگاههایی بر پا کرد که سطح هنر و فرهنگ کشور را بالا ببرند.

رئیس انجمن عکاسان خاطر نشان کرد: به طور مثال جشنواره‌ی خیام با اینکه هیچ گونه فشار مالی به دولت نیاورده بود ولی باز هم حمایت نمی‌شود و مسئولان باید در نظر داشته باشند که  همین کارهای کوچک‌اند که حرکت‌های بزرگ و تغییرات گسترده را ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار