معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: پارک علم و فناوری شهر تهران در طراز جهانی راه‌اندازی می‌شود؛ به این ترتیب که برخلاف سایر پارک‌های علم و فناوری موجود در کشور، در تلاش هستیم تا تجربیات جهانی را در این پارک به کار گیریم .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی فرهادی معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به اینکه فن بازارهای تخصصی محل انتقال فن هستند، اظهار کرد: مرکز مطالعات سال گذشته موفق شد تا اولین مدل اجرای فن بازار را به کشور معرفی کند. به این معنی که برخلاف روند گذشته ما نقش تسهیل گر را در ارتباط میان صاحبان فن و مدیران و سرمایه‌گذاران ایفا کرده ایم.

وی افزود: به‌منظور برگزاری علمی و اصولی نخستین نمایشگاه علم و فناوری در مرحله اول فنون مرتبط با شهر را مجزا کرده و در مرحله بعد نیازهای مدیران را احصاء کردیم. علاوه بر این، تسهیل گرانی را پیش‌بینی کردیم تا زمینه لازم برای ارتباط میان سرمایه‌گذاران و صاحبان فنون را فراهم کنند.

فرهادی با تأکید بر انعقاد 360 تفاهم‌نامه در جریان برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: دومین نمایشگاه فناوری‌های نوین با حضور گسترده‌تر و کاراتر سایر کلان‌شهرها و شهرها در نیمه اول مردادماه برگزار می‌شود.

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر ادامه داد: تأکید بر نگاه دانش‌بنیان و تلاش در جهت توسعه این رویکرد، کاهش هرگونه فساد احتمالی به‌واسطه ارتباط مستقیم میان سرمایه‌گذار و صاحب فن و ارائه ایده‌های ناب در موضوعات مختلف شهری چون محیط‌زیست، خدمات شهری، فضای سبز و ... ازجمله مهم‌ترین کارکردهای برگزاری نمایشگاه علم و فناوری است.

فرهادی همچنین از راه‌اندازی پارک علم و فناوری شهر تهران خبر داد و گفت: پارک علم و فناوری شهر در طراز جهانی راه‌اندازی می‌شود؛ به این معنی که برخلاف سایر پارک‌های علم و فناوری موجود در کشور، ما در تلاش هستیم تا تجربیات جهانی را در این پارک به کار بگیریم و در این راه از تجربه پارک‌های علم و فناوری برتر دنیا مانند پکن، شانگهای و ... بهره ببریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: احداث ، پارک ، علم و فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار