معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: سال گذشته و در اولین بازار تخصصی مدیریت شهری از 340 تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رسید حدوداً 10 درصد به نتیجه رسید و منجر به انعقاد قرارداد و بهره‌برداری از فناوری شهرداری شد. باید اعلام کنم با توجه به نبود بلوغ کافی در این حوزه طبق آمار موجود عملکرد ما در این زمینه مطلوب بوده است.

به گزارش خبرنگار شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  علی فرهادی با بیان اینکه حضور140 شرکت دانش‌بنیان در اولین فن بازار تخصصی مدیریت شهری حضورداشته‌اند، افزود: سطح نوآوری و محصولات نوآورانه در نمایشگاه سال گذشته نسبت به سایر  نمایشگاه‌ها بخصوص نمایشگاه‌های برگزارشده در کشور چین بسیار جالب‌توجه بوده است.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی که در برخی از قسمت‌های تفاهم‌نامه در سال گذشته وجود داشت، تصریح کرد: قطعاً در نمایشگاه امسال که تا چند ماه آینده برگزار می‌شود،اصلاحاتی صورت خواهد گرفت.

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران افزود: سال گذشته باوجوداینکه شهرداری پایتخت از تمامی کلان‌شهرها برای حضور در "اولین فن بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین شهری " دعوت به عمل‌آورده بود اما تنها سه کلان‌شهر در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

فرهادی تأکید کرد: اما امسال حضور تمامی کلان‌شهرها در "دومین فن بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین شهری " الزامی است. آن‌ها ملزم هستند تا پایان خردادماه تمام نیازهای فناورانه خود را به مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ارسال کنند.

وی همچنین برای شناسایی پیمانکاران شهرداری افزود: باید اقداماتی صورت بگیرد تا پیمانکاران شهرداری مستقیم با شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتباط باشند و در حوزه عملیاتی که با شهرداری همکاری می‌کنند، از نمایشگاه بازدید کنند.

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در ادامه در خصوص امتیازات تشویقی در نمایشگاه امسال خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین امتیازات، تلاش شهرداری تهران برای تسهیل فرایند تأمین مالی و تخصیص اعتبارات بهره‌گیری از فناوری‌های نو در سطح شهرداری‌ها با تأکید بر توان بانک‌ها و مؤسسات مالی است. 

وی همچنین درباره همکاری با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در "دومین فن بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین شهری " نیز گفت: توافقاتی با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری انجام‌شده که بر این اساس شرکت‌های دانش‌بنیان که تفاهم‌نامه با این معاونت امضا کنند، استعلام تائید فرآیند شرکت دانش‌بنیان، از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آن‌ها اعطا می‌شود.

فرهادی در پایان عنوان کرد: معتقدیم حمایت از توان داخلی باعث اشتغال‌زایی در داخل کشور شده و از واردات  بیش‌ازپیش محصولات مشابه در شرایط کنونی به کشور جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار