اصفهان؛

برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی ایران در نیاسر کاشان

رییس شورای شهر نیاسر کهن باغشهر ایران از برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی ایران در این شهر خبر داد.

مجتبی حمیدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت:این نمایشگاه همزمان با چهاردهمین آئین گلابگیری منطقه کاشان با شعار "اشک گل سرخ، آئین سرزمین سبز" در روز دهم اردیبهشت گشایش یافت.

وی با اشاره اینکه نمایشگاه سوغات و صنایع دستی ایران به مدت یک ماه تا نیمه خرداد ماه جنب هتل سبز شهر نیاسر برای بازدید علاقه مندان دایر است افزود:این نمایشگاه با 50 غرفه محصولات و صنایع دستی استان ها و شهرهای مختلف ایران از جمله شهرستان های تبریز، آذربایجان، ارومیه، کرمانشاه، اراک، خراسان، اصفهان، یزد و بندرعباس در حال برگزاری است.

به گفته وی،آشنایی گردشگران با سوغات و صنایع دستی مناطق مختلف ایران که در فصل گلچینی و ایام گلابگیری به نیاسر سرزمین سبز وارد می شوند هدف از برپایی این نمایشگاه است.

رییس شورای شهر نیاسر کهن باغشهر ایران، در ادامه ارسال نخستین گلاب تولیدی از گل های محمدی گلستان های این شهر برای حرم های مقدس و مطهر ائمه اطهار در عتبات عالیات طی مراسمی خاص با حضور شهروندان نیاسری در قالب کاروان جمع آوری گلاب جهت عطرافشانی عتبات عالیات در روز دوشنبه (14 اردیبهشت) را یکی دیگر از برنامه های آیین گلابگیری منطقه کاشان در نیاسر با شعار « اشک گل سرخ، آئین سرزمین سبز"» برشمرد.

حمیدی اجرای آیین غبارروبی و گلابشویی مرقد مطهر حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(علیه السلام) در مشهد اردهال نیز روز (15 اردیبهشت) را یادآورشد و گفت: دومين همايش "روز نياسر و دوستي ملل" به عنوان یکی دیگر از برنامه های چهاردهمین آئین گلابگیری منطقه کاشان در نیاسر 25 اردیبهشت ماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.

و ی در پایان قدمت هفت هزار ساله نیاسر را تاکید کرد و گفت:شهر سبز نیاسر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد و دیدنی از جمله 28 اثر ثبت شده تاریخی ، ملی و فرهنگی بسیار زیبا و جذاب از جمله چهارطاقی"، باغ تالار، برج چاله قاب، عمارت کو شک صفوی،آبشار ، چشمه اسکندریه، چنار کهن سال، مقسم آب، آسیاب آبی و غار رییس است.

شهر سبز نیاسر واقع در 15 کیلومتری شمال غرب کاشان، 230 کیلومتری پایتخت، 220 کیلو متری استان اصفهان و 100 کیلومتری شهر مقدس قم واقع شده است. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.