مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تا کنون 30 اثر تاریخی و گردشگری گلپایگان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الهیاری صبح امروز در حاشیه بازدید از آثار تاریخی و گردشگری گلپایگان اظهار داشت: شهرستان گلپایگان با قدمت 7 هزار ساله و دارا بودن 200 اثر ارزشمند تاریخی، فرهنگی و شخصیت‌های مذهبی از جمله شهرستان‌های شاخص استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخصه ارتقای دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان با توجه به حفظ میراث فرهنگی و آثار تاریخی و توسعه صنعت گردشگری شهرستان ارزیابی شده است، تصریح کرد: دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان در اوایل سال آینده به جایگاه اداری مستقل ارتقا می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ابراز کرد: ارتقای درجه اداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مطالبات به حق مردم بوده که با پیگیری نماینده شهرستان انجام می‌شود.

الهیاری با بیان اینکه تا کنون 30 اثر تاریخی و گردشگری گلپایگان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، افزود: 10 اثر تاریخی دیگر جهت ثبت در فهرست آثار ملی به سازمان میراث فرهنگی کشور فرستاده شده است.

وی با اشاره به ضرورت احداث موزه برای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی گلپایگان، گفت: موزه کلکسیون و آیینه تمام نمای فرهنگ و آداب و رسوم نیاکان هر شهرستان محسوب می‌شود؛ فرایند احداث موزه در گلپایگان همکاری شهرداری را می‌طلبد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه بی‌شک روستاهای گلپایگان در زمینه ایجاد صنعت گردشگری از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری به عنوان بزرگ‌ترین صنعت جهان و ارکان توسعه پایدار است که با توسعه اقتصادی در روستاها شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستاها خواهیم بود.

وی گفت: در راستای بهبود زیرساخت‌ها و در نهایت جلب مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی باید گام برداشت که این مهم منجر به توسعه گردشگری و جذب توریسم می‌شود.

الهیاری تأکید کرد: با مطالعه و ارزیابی در جهت احیای بافت‌های فرسوده شهرستان از طریق تسهیلات بانکی و یا بخش خصوصی می‌توان اقامت‌های بوم گردی در روستا برای حضور گردشگران علاقمند به دیدن بافت‌های قدیمی ایجاد کرد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.