مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه درسال گذشته بیش از10هزار و 200 تن تولید انواع آبزیان را داشته گفت:از این میزان حدود 55 درصد به استان های دیگر صادر می‌شود.

مدیر شیلات وآبزیان استان زنجان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان، با اشاره به رها سازی انواع بچه ماهی‌ها از اوایل فروردین ماه امسال گفت: بچه ماهی‌هایی که در مزارع آبزی پروری رها شده‌اند شامل ماهی قزل آلا و انواع کپور ماهیان از نوع کپور علف خوار،کپور معمولی، کپور نقره‌ای و کپور می‌باشد.

بورانی افزود :به طور متوسط زمانی که برای عرضه این ماهی‌ها به بازار مدت 6 ماه زمان لازم است که نهایتا در اواخر شهریور ماه برداشت ماهی در استان زنجان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ماهی‌هایی که هم اکنون در استان موجود است ماحصل تولید سال گذشته می‌باشد اظهار داشت: آبزی پروران به منظور ارائه محصولات خود در طول سال برخی از آنها را در مزارع خود نگهداری کرده تا در ماه‌های مختلف سال این محصول را با کیفیت و قیمت مناسب با نیاز مردم استان به بازار عرضه کنند.

بورانی در پایان خاطر نشان کرد: سرانه  مصرف استان زنجان در سال گذشته 6.5 کیلوگرم ثبت شده است که نسبت به سرانه  مصرفی کشور که 8.5 کیلوگرم می‌باشد کاهش 2 کیلوگرمی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: اداره  شیلات سعی دارد در راستای فرهنگ سازی وارائه  بسته‌های آموزشی مصرف سرانه آبزیان استان زنجان را به نرم کشوری برساند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.