یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا به صورت هفته‌ای منشور سازمان ملل را نقض می‌کند، لذا ایران چگونه می‌تواند درباره توافق به طرف مقابل اعتماد کند.

طبق
"فؤاد ایزدی"  کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تهدید به حمله نظامی، خلاف قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل (فصل یک، ماده 1) است و در این ماده به صراحت بیان شده " نه تنها نباید کشوری به کشوری دیگر حمله کند بلکه تهدید نظامی هم ممنوع است."

ایزدی درباره اعتماد تیم مذاکره کننده به طرف آمریکایی گفت: آمریکا به صورت هفته‌ای منشور سازمان ملل را نقض می‌کند، لذا ایران چگونه می‌تواند درباره توافق به طرف مقابل اعتماد کند.

این کارشناس سیاست خارجی درباره موضع کنگره و کاخ سفید اظهار داشت: اختلافی بین دموکرات‌ها و جمهوری خواه‌هان و همچنین کنگره و کاخ سفید در بحث تهدید نظامی علیه ایران وجود ندارد و همه آن‌ها این ادبیات تند را در مقابل ادبیات نرم دولت جدید ایران به کار می‌برند.

ایزدی افزود: اگر تهدیدات نظامی علیه ایران ادامه پیدا کند، طبق"معاهده 1969 وین" طرف ایرانی می‌تواند میز مذاکره را ترک کند.

این کارشناس همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند " دوران بزن و در رو تمام شده است و ملت ایران کسی را که بخواهد به او تعرض کند، رها نخواهد کرد"، تصریح کرد: بیانات رهبری نشان‌دهنده توانایی دفاعی ایران است. 

ایزدی اظهار داشت: موضع دیگر کشورها در تهدید نظامی علیه ایران به غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا محتاطانه است، در حالی‌که آمریکا هم خدا و هم خرما را می‌خواهد؛ هم توافق هسته‌ای و هم تهدید حمله به ایران را عنوان‌ می‌کند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تیم مذاکره کننده ما می‌بایست موضع خود را نسبت به تهدیدات طرف مقابل اصلاح کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار