حاشیه‌های انتخابی نفرات برگزیده تیم ملی بدنسازی از موضوعات این روزهای ورزش کشور است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، همیشه شک و شبهه‌هایی در بین ورزشکاران رشته بدنسازی و به ویژه هواداران آنها پیرامون چگونگی گزینش نفرات برتر تیم ملی کشورمان وجود داشته و دارد که این شک و شبهه‌ها در روز انتخابی و بعد از آن به اوج خود می‌رسد.

به همین دلیل به سراغ تک ‌تک اعضای کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران رفتیم تا نظرات آنها را در این باره جویا شویم.

کامران علیشاهی سرپرست کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران در این زمینه بیان داشت: در ابتدا باید گفت که نظر کمیته فنی با نظر کمیته داوران تفاوت اساسی دارد و کمیته فنی به این موضوع به شکل تخصصی نگاه می‌کند و به همین دلیل است که جلسات بازبینی تیم ملی هر چند وقت یکبار برگزار می‌شود.

حقایق انتخابی تیم ملی بدنسازی

وی ادامه داد: به طور کلی اگر مربی ورزشکار به نظر کمیته فنی اعتراض کند مشخص است که به ورزشکار خود قول‌هایی داده و اگر خود ورزشکار به نظر کمیته فنی اعتراض کند باید بداند که کمیته فنی در خصوص گزینش نفرات برتر کاملا بی‌طرف است.

سامان سرابی دبیر کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران در این باره ابراز کرد: متأسفانه اینگونه موارد توسط برخی از اندک مربیانی که ورزش کار آنها به انتخابی تیم ملی راه پیدا می‌کنند به وجود می آید زیرا در ابتدا که فرد ورزشکار با هدف آماده شدن برای مسابقات یا انتخابی تیم ملی به آنها مراجعه می‌کنند، در قبال دریافت هزینه و ایجاد تعهد از واقعیت‌ها چشم‌پوشی می‌کنند و بدون توجه به شرایط بدنی و فنی لازم که باید فرد ورزشکار داشته باشد به آنها قول نفر برتر را می‌دهند و زمانی که با نظر تخصصی کمیته فنی که شاید بر وفق مراد آنها نباشد روبرو شوند می‌خواهند که بار این شکست را بر دوش این کمیته انداخته تا بتوانند با جوسازی‌های منفی حقیقت را پنهان نگاه دارند.

محسن شاکری عضو ثابت کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران در این زمینه بیان داشت: اینگونه رفتارها و جوسازی‌ها نه تنها در این رشته بلکه در تمام رشته‌های ورزشی وجود داشته و دارد و به دور از انصاف است که این افراد بخواهند عملکرد مثبت اعضای کمیته فنی را که بدون هیچگونه چشم‌ داشتی به انجام وظیفه مشغولند زیر سؤال ببرند.

رضا درویش عضو ثابت کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران در این باره ابراز کرد: کمیته فنی چکیده‌ای از کسوت، قهرمانی، مربیگری و تجربه است که اعضای آن از زبده‌ترین کارشناسان رشته بدنسازی به شمار می‌روند که نظرات کارشناسانه خود را محکم و قاطع اعلام می‌کنند و به شما اطمینان می‌دهم که درصد خطای کار این کمیته صفر است.

حقایق انتخابی تیم ملی بدنسازی

وی ادامه داد: نکته اینجا است که کمیته فنی باید از بین 100 نفر ورزشکار تنها یکی را انتخاب کند و نکته مهمتر این است که اگر این ورزشکاران کمیته فنی را قبول ندارد پس چرا برای گزینش جلوی آنها حاضر می‌شوند.

حمید ملکی عضو ثابت کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران در این زمینه بیان داشت: با توجه به پتانسیل خوب این رشته ورزشی که در کشورمان وجود دارد کادر فنی تنها موظف است که از بین همه شرکت کنندگان بهترین آنها را انتخاب کند و هنگامی که فرد ورزشکار در انتخابی تیم ملی گزینش نشد به جای اینکه بیاید و از کمیته فنی دلیل آن را بپرسد و در جهت اصلاح آن گام بردارد در برابر این کمیته موضع می‌گیرد که می توان گفت این موارد از شخصیت این دست از مربیان و ورزشکاران سرچشمه می‌گیرد.

حقایق انتخابی تیم ملی بدنسازی

امید جبلی سرپرست کمیته داوران و عضو کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران در این باره ابراز کرد: به نظر من که همیشه کمیته فنی به وظایف خود به درستی عمل کرده و بسیاری از اظهارنظرهای منفی در این زمینه ناجوانمردانه بوده و بهتر است که مربیان و ورزشکاران کمی واقع‌بین باشند.

حقایق انتخابی تیم ملی بدنسازی

علی تبریزی کارشناس خبره و عضو کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران در این زمینه بیان داشت: این ماجراها به شل خطی انجام می‌شود و همیشه ورزشکارانی که در رده رنکینگ 3 و 4 قرار دارند و در این رشته نیز حرفی برای گفتن ندارند برای رسیدن به اهداف نا پسند خود این گونه مسائل را به وجود می‌آورند.

وی ادامه داد: اعضای کمیته فنی خاک این ورزش را خورده ‌اند تا تجربیات لازم را در این زمینه به دست آورند و طبیعی است که کمیته فنی ورزشکارانی را انتخاب خواهد کرد که بهتر از سایرین باشند.

کارشناس خبره فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران ابراز کرد: همین افراد که اینگونه جوسازی‌ها را به وجود آورده ‌اند از طریق وزارت ورزش و جوانان کانال زده بودند که بتوانند به دروغ و با سوء استفاده از عنوان اینکه از خانواده محترم شهدا هستند وارد تیم ملی شوند که کادر فنی با هشیاری کامل جلوی آنها را گرفت.

محمد نصیری عضو کمیته فنی و نائب رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران در این زمینه بیان داشت: اینگونه اظهارنظرهای نادرست نمی‌تواند چیزی را از ارزش‌های کمیته فنی کم کند و تنها هدف این افراد انحراف اذهان عمومی از واقعیت است.

حقایق انتخابی تیم ملی بدنسازی

وی ادامه داد: قطعا دست اندر کاران امر به آنها اجازه نخواهند داد که پیراهن تیم ملی را بر تن کنند و این افراد باید پاسخگوی رفتار غیر ورزشی خود در کمیته انضباطی و همچنین در مراجع قانونی باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار