سناتور ایالت تگزاس آمریکا در صحن علنی سنا در مخالفت با توافق هسته ای ایران سخنرانی کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سی اسپن، تدکروز، سناتور ایالت تگزاس آمریکا در صحن علنی سنا در مخالفت با توافق هسته ای ایران صحبت کرد.

وی در گفتگو با شبکه سی اسپن گفت:من امروز بپاخاسته ام که درباره ایران زنگ هشدار را به صدا درآورم. لطفا این موضوعات را مدنظر داشته باشید: ایران رژه تجهیزات نظامی برگزار کرد که در خلال آن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سرداده می شد.

ایران به جیسون رضاییان که شهروند آمریکایی و خبرنگار واشنگتن پست است و در ایران به صورت غیرعادلانه بازداشت شده، اتهام جاسوسی زده است. به رضاییان همچنین اتهامات دیگری، از جمله تبلیغ علیه نظام (جمهوری اسلامی ایران) زده شده است.

وزیر دفاع ایران اعلام کرد:ورود بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تمام تأسیسات نظامی ایران ممنوع خواهد بود - حتی آن پایگاه‌های نظامی که معروف به داشتن تأسیسات هسته‌ای است. نیروی دریایی ایران یک فروند کشتی باری در تنگه هرمز را که با پرچم ایالات متحده (آمریکا) حرکت می‌کرد، تهدید کرد. نیروی دریایی ایران، یک فروند کشتی باری دیگر را در تنگه هرمز که با پرچم متحد ما، یعنی جزایر مارشال، حرکت می‌کرد، توقیف کرد.

وزیر امور خارجه ایران آمریکا و متحدان ما را متهم کرد که بزرگترین خطر برای جامعه بین المللی هستیم. انگلیس به یکی از گروه های تحریم سازمان ملل اطلاع داد که ایران شبکه فعال فراهم سازی (تجهیزات و مواد) هسته ای دارد که با دو شرکتی که در فهرست سیاه قرار دارند، در ارتباط است و نیروی دریایی ایران برای کشتی جنگی و هواپیماهای نظامی آمریکا در آب‌های ساحلی یمن، مزاحمت ایجاد کرده است. 

جناب آقای رییس، این ها رخدادها مربوط به سال های 1979، 1983 یا 1996 میلادی نیست، بلکه تمام این اقدامات، در ماه گذشته رخ داده است و دست کم، این ها حرکاتی است که ما درباره آن می دانیم و در رسانه ها تحت پوشش خبری قرار گرفته است. روند کوبیدن بی وقفهِ ایران بر طبل دشمنی و خصومت (با آمریکا) در طول سی و شش سال گذشته مستمراً ادامه داشته و لایحه ای را که به این نهاد (سنا) پیشنهاد شده بیش از پیش معتبر (و ضروری) ساخته است.

حامیان این لایحه اصرار دارند که این تنها راه تضمین حق اظهارنظر کنگره درباره توافق پیشنهادی رییس جمهور اوباما با ایران است. من نیز موافقم که آن (لایحه) حائز کمال اهمیت است که به کنگره نقش مناسبِ آن در توافق بین المللیِ به این بزرگی اعطا می کند. این لایحه همچنین برای رییس جمهور اوباما روشن می‌کند که اگر می‌خواهد این توافق الزام آور باشد، باید کنگره و مردم آمریکا را متقاعد سازد که از توافق او حمایت کنند. به همین علت است که من تا این لحظه از این روند (ارائه این لایحه) حمایت و پشتیبانی کرده‌ام.

با این حال، من اینجا ایستاده ام که به شما بگویم، این لایحه، به همین صورتی که هست، بعید است بتواند توافق «بد» با ایران را متوقف سازد. مشکل اصلی، مشکلی است که در واشنگتن دی سی همه با آن آشنا هستند و آن این است که در لایحه مرور توافق هسته ای ایران قیدی وجود دارد که به اصرار دمکرات های سنا در آن گنجانده شده است که به کنگره اجازه می دهد وانمود کند که علیه این توافق رأی می دهد، در حالی که به صورت تلویحی به آن توافق اجازه اجرایی شدن می‌دهد.

تد کروز تأکید کرد: اولویت اولِ ما باید متوقف کردن توافق «بد» ایران - که جان میلیون ها آمریکایی و میلیون ها نفر از متحدان ما را به خطر می اندازد - باشد.

وی همچنین گفت: جزییات توافق ایران هنوز هم در هاله ای از ابهام و مخفیکاری پنهان است، اما از آنچه که ما به صورت عمومی و علنی درباره آن می دانیم، بر اساس این توافق، ایران اجازه خواهد داشت اورانیوم غنی سازی شدهِ خود را نگه دارد. ایران اجازه خواهد داشت سانتریفیوژها و رئاکتورهای خود را نگه دارد. ایران برنامه موشک های بالیستیک قاره پیمای خود را ادامه خواهد داد. این در حالی است که تنها هدف از این برنامه موشکی شلیک سلاح (کلاهک) هسته ای به ایالات متحده آمریکا است.

تهران حتی بیش از گذشته، کمک های اقتصادی دریافت خواهد کرد که گفته می شود شامل پاداش پنجاه میلیارد دلاری برای امضای این توافق خواهد بود. آقای رییس، چه کسی با عقل سلیم پنجاه میلیارد دلار پاداش امضای قرار داد به ایران می دهد؟ شایان توجه است که حتی تحت یکی از سختگیرانه ترین نظام های تحریم های بین المللی، ایران باز هم توانسته است منابع کافی را جمع آوری کند تا به یکی از بزرگترین حامیان تروریسم در جهان تبدیل شود. ما فقط می توانیم تصور کنیم که ایران با این منبع جدید مالی چه خواهد کرد که البته به سوی حماس، حزب الله و حوثی ها سرازیر خواهد شد. ایران همچنین بخشی از این منابع مالی را در اختیار گروه های نیابتیِ خود در منطقه آمریکای لاتین قرار خواهد داد.

آقای رییس من یادآور می‌شوم که اگر این توافق اجرایی شود و ده ها یا صدها میلیارد دلار - از جمله پاداش امضای پنجاه میلیارد دلاری - به سوی ایران سرازیر شود، و آن پول مستقیماً به تروریست های افراطی داده شود، خون مردان، زنان و کودکانی که به دست آن تروریست‌ها به قتل می رسند، مستقیماً روی دستان این دولت (دولت اوباما) خواهد بود.

اگر ما اجازه دهیم ده ها یا صدها میلیارد دلار به دستان تروریست‌ها سرازیر شود، مسئولیت همدستی با آن تروریست ها و مشارکت در تروریسم را متوجه این دولت خواهد کرد. هیچ موضوعی جدی تر از جلوگیری از کشتار آمریکایی ها نیست که این نهاد (سنا) بتواند به آن رسیدگی کند.

این در حالی است که آنان (ایرانیان) اسرائیل را شیطان کوچک و آمریکا را شیطان بزرگ می خوانند و هدف غایی آنان نابودی ما است. آنان (ایرانیان) به ما (آمریکایی ها) می گویند که می خواهند ما را بکشند. آنان این سخنان را ده یا بیست سال پیش نمی گفتند، بلکه آنان هم اکنون این را به ما می گویند. اگر تاریخ یک اصل را به روشنی کامل نشان می دهد، آن اصل این است که اگر کسی به شما می گوید می خواهد شما را بکشد، حرف آنان را باور کنید (جدی بگیرید) و آنان (ایرانیان) با ظرافت یا در لفافه این سخنان را نمی‌گویند. این ها همان کسانی هستند که دولت اوباما در حال قرار دادن آنان در مسیر دستیابی به سلاح‌های هسته ای است، که ترسناک ترین نوع تسلیحاتی است که بشر می‌شناسد.

این دقیقاً همان چیزی است که این توافق منجر به آن خواهد شد؛ مگر آن که کنگره پیش قدم شود و آن را متوقف کند. کنگره نباید صرفاً رأی گیری نمایشی برگزار کند یا فقط وانمود کند که این توافق را تأیید نمی کند، بلکه حقیقتاً توافق «بدی» را که امنیت ما را به مخاطره می اندازد، متوقف کند.

ایران پیش از این نیز از کمک های قابل توجه اقتصادی و مشروعیت پیدا کردن در صحنه بین المللی بهره مند شده است.

این در حالی است که مطالبات آمریکا آب رفته (کم شده) است. آمریکا ابتدا خواهان برچیده شدن (کامل) برنامه هسته ای ایران بود ولی اکنون این مطالبه آمریکا تبدیل به مهار و محدود کردن لبه های (موارد کم اهمیت) آن برنامه - آن هم به طور موقت و غیرقابل راستی آزمایی - شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
سناتور احمق میگه تهران حتی بیش از گذشته، کمک های اقتصادی دریافت خواهد کرد که گفته می شود شامل پاداش پنجاه میلیارد دلاری برای امضای این توافق خواهد بود پنجاه میلیارد دلار ایران را بلوکه کرده پول خودمان را بعد از چند سال به ایران برمی گردونن اسمش را میذارن پاداش عجب پررو و بی حیا هستن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۴۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
این افراد لابی های رژیم صهیونیستی هستند اگر به سخنانشان خوب دقت کنید سعی کردند که بعضی مسائل جزئی را بزرگ جلوه دهند اگر دولت آمریک قصد تفاهم داشته باشد باید این موارد را یک نوع نیرنگ تشخیص دهد ایران نزدیک به 11 سال هست که با 5+1 در مذاکره است حالا یک سناتور با لابی گری برای رژِیم صهیونیستی می خواهد امنیت جهان را به خطر بیندازد
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
ایشان هنوز مرام و اعتقادات شیعه رو نمی دانند، همین حمایت امریکا از عربستان برای بمباران یمن خون شیعه را به جوش آورده و اگر زخم ارتباط ایران و امریکا رو به بهبودی بوده دوباره باز شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
آقای سناتور بنظرم راجب امریکا و انگلیس و رژیم کودک کش اطلاعاتتو زیاد کن ملت ما جز بدی تحریم تهدید از شما چیزی ندید دست های شما پنهان و آشکار به خون مظلومان جان آغشته هست شما از بمب اتم استفاده کردید رژیم ادم کش از بمب های غیر مجاز فسفری علیه زن و کودک استفاده کرد انگلستان استعمارگر و همراه همیشگی و هزاران ناگفته های دیگر
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۱۲:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
انگار یادش رفته کی شهر های ژاپنو با بمب اتمی زده!؟!؟!!
Iran (Islamic Republic of)
javad
۱۲:۱۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
این انشایی که این یارو (تد کروز) خونده منو یاد فیلمای هالیوود میندازه... یه جا گفته ایرانیا به ما میگن شیطان بزرگ، خب مگه دروغ میگن؟
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
سناتورهای از خود راضی بالاخره یه روزی یه درس بزرگ میگیرن که بدانند با کشوری مثل ایران چه طوری صحبت کنند
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۱:۵۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
ما داریم به احترام جامعه جهانی مذاکره می کنیم نه تو مزدور صهیونیستی.چقد رشوه بهت دادن ای غلط آمریکایی بکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۱:۳۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
مرگ برآمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
طرز فکر یک تگزاسی بهتر از این نمی تواند باشد.
طفلکی همه عمرش مشغول گاوداری و راهزنی بوده از تاریخ و تمدن چه می فهمد آخه.
Germany
حسین
۱۰:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
این شیطان کوچک با ادعاهای بچگانه خیلی پر رو است
آخرین اخبار