یکی از مسئولان بنیاد "آمریکای نوین" اعلام کرد در مجموع 62 آمریکایی تلاش کرده اند به گروه تروریستی داعش در سوریه بپیوندند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، یکی از مسئولان بنیاد آمریکای نوین روز پنجشنبه اعلام کرد در مجموع 62 آمریکایی در 19 ایالت این کشور تلاش کرده اند به گروه های شبه نظامی در سوریه بپیوندند.

"پیتر برگن" مدیر برنامه امنیت بین المللی در بنیاد آمریکای نوین در جلسه کمیسیون امنیت مجلس سنای آمریکا گفت:‌ « ما 62 نفر را به استناد اطلاعات جدید یا گزارش های دولتی شناسایی کرده ایم که تلاش کرده اند به گروه تروریستی داعش در سوریه ملحق شوند، یا این که به این گروه پیوسته اند و یا آن که دیگر افراد را برای انجام این کار ترغیب کرده اند.»

این منبع افزود: اگر چه بیشتر این 62 نفر که توسط این سازمان شناسایی شده اند، جوان و به طور متوسط 25 ساله هستند، اما هیچ مشخصه قومی خاصی نمی توان در آنها مشاهده کرد.

براساس گزارشی که این کارشناس بنیاد آمریکای نوین به کمیسیون امنیت سنا ارائه کرده است، « یکی از چالش های اساسی پیش روی دستگاه مجری قانون برای شناسایی آن دسته از شهروندانی که جذب مناقشه سوریه شده‌اند، این است که این افراد ویژگی نژادی مشخصی ندارند.»

برگن گفت هر چند که بیشتر این افراد مرد هستند، اما رقم بی سابقه ای از آنها را زنان تشکیل می دهند.

 وی افزود بیش از 20 درصد از این تعداد در فعالیت های تروریستی در سوریه زن بودند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: حملات خودسرانه در کشور « چالش مهمتری » از حملات جنگجویانی است که از سوریه باز می گردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: امریکا ، تلاش ، داعش ، پیوستن ، زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار