وزیر دفاع آمریکا ایجاد منطقه امن در سوریه را بسیار پرهزینه و مستلزم تعیین مأموریت جنگی و اتخاذ تصمیمات سیاسی دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در کمیته امور دفاعی کنگره آمریکا گفت، ورود آمریکا برای ایجاد منطقه امن در سوریه به مأموریت جنگی سنگینی نیاز دارد.

گزارشگر این شبکه در ادامه در گزارشی گفت: موضوع بحران سوریه یکی از موضوعات مورد بحث در کنگره آمریکا در زمان بررسی بودجه وزارت دفاع این کشور برای سال 2016 بوده است. 

اشتون کارتر این اظهارات را در پاسخ به سوالات اعضای کنگره آمریکا در کمیته دفاعی عنوان کرد. مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک آمریکا نیز درهمین جلسه گفت: فرماندهان ارتش آمریکا با همکاری همتایان ترک و اروپائی خود در گذشته طرحی را برای ایجاد منطقه امن درسوریه تدوین کرده بودند. این طرح به تصمیمات سیاسی و مشارکت متحدان منطقه ای آمریکا نیاز دارد.

جف راسکی، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز تاکید کرده است که ایجاد منطقه پرواز ممنوع یا امن در سوریه چالشهای نظامی و انسانی و مالی بسیاری را ایجاد خواهد کرد و مستلزم بازنگری در سیاست های آمریکا درخصوص اوضاع سوریه نیز خواهد بود.
 
این شبکه افزود: خالد خوجه، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه نیز در سفر به واشینگتن درخصوص ایجاد منطقه امن در سوریه و پشتیبانی از مخالفان برای محاصره دمشق با مقامات آمریکائی گفتگو کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار