اولین آلبوم رسمی موسیقی هیپ هاپ با عنوان "فراموشی" کاری از گروه "اتل متل" منتشر شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته آیین رونمایی از اولین آلبوم هیپ هاپ مجاز ایران با عنوان "فراموشی" کاری از گروه "اتل متل" باحضور گروه های "پالت" و "دنگ شو" در فروشگاه شهرکتاب فرشته برگزار شد.

"کاوه عابدینی" سرپرست گروه در ابتدا گفت: آلبوم محصول ده سال پیش است. در دوره دبیرستان سه نفر بودیم که در جمع ما "مهدی فهیمی" صدا خوبی داشت و دوستی که از میان ما سفر کرده و به آمریکا رفته خوب پیانو می نواخت.

وی ادامه داد: ما این ایده را داشتیم که کار موسیقی انجام دهیم. شاید در درجه اول به این موسیقی رپ بگویند ولی من توضیحم این است که ما با برداشتی از موسیقی رپ به این ایده رسیدیم و در اصل موسیقی ما هیپ هاپ است. ما رپ نخواندیم و تنها برداشتی آزاد از رپ داشتیم.

عابدینی فزود: من شخصا بعد از این ده سال نمی دانستم تکلیف این آلبوم چه خواهد شد. اشعار کل آلبوم را 10 سال پیش "روزبه بمانی" سرود که ماجرای آشنایی ما با روزبه اینگونه بود که "افشین یداللهی" انجمن ترانه سرایان را به ما معرفی کرد و ما هم برای پیدا کردن شاعر مورد نظرمان حدود شش ماه در آنجا در رفت و آمد بودیم. در آنجا بود که با "روزبه بمانی" آشنا شدیم وی هم علاقه داشت که چنین فضای جدیدی را تجربه کند به همین خاطر طی یک زمانی روی دانه دانه قطعات باهم کار کردیم.

وی تصریح کرد: 10 سال خیلی زمان زیادی است که این آلبوم به گوش همه برسد ولی باز هم همه خوشحال هستیم البته که نه به اندازه 10 سال پیش ولی الان به یک شکل دیگر خوشحال هستیم.

وی عنوان کرد: "مهدی فهیمی" در دوره ضبط روزه می گرفت و کار ما انقدر گاهی اوقات سنگین می شد که از دو به بعد فهیمی هیچ توانی نداشت ولی نیمی از تاثیرگذاری به همین خاطر است.
در ادامه "مهدی فهیمی" گفت: این آلبوم در ابتدا در یک ایده اولیه بود. ایده اصلی آلبوم برای "کاوه عابدینی" بود و خیلی ابتدایی در دوران دبیرستان آن را شروع کردیم. ماحصل این کار در یک مسیرهایی حرکت کردیم و بالا و پایین هایی داشتیم که تاثیر در تقویت دوستی مان داشت.

وی ادامه داد: این اتفاقی که می بینیم خیلی به تلاش کاوه بازمی گردد و خیلی برای مجوز زحمت کشیده و اگر امروز به اینجا رسیدیم همه به خاطر تلاش های کاوه است. بعد از جدی شدن کار، استودیو صبا به ما خیلی کمک کرد و واقعا با سخاوتمندی این امکانات را در اختیار ما قرار دادند و ممنون که این اعتماد به ما شد.

میرعابدینی در ادامه برنامه گفت: من آلبوم را هر دو سه سال یک بار برای مجوز می بردم ارشاد و امید داشتم فضا تغییر کند و امیدوار بودیم که چنین اتفاقی برای این فضا نیز بیفتد. آخرین باری که آلبوم را برای مجوز بردم سال 88 بود و گویا شرایط خوب نبود و برداشت دیگری از آلبوم من شده بود.

وی افزود: آخرین باری که آلبوم را بردم تابستان سال گذشته بود که به لطف تغییراتی که در ارشاد افتاد و تدبیری که وجود داشت موفق شدیم که مجوز بگیریم. خوشحالم که این اولین آلبومی است که با این فضا منتشر می شود. خوشبختانه برای این آلبوم تاریخ مصرف وجود ندارد.

وی عنوان کرد: باتوجه به فضایی که در این آلبوم وجود دارد فکر می کنم تفاوت هایی با موسیقی زیرزمینی و مجاز دارد.

عابدینی در انتها خاطرنشان کرد: ما نگران مجوزهای بعدی نیستیم چون فضای رسمی کشور خیلی خصوصی و صمیمی نیست و فکر می کنم چیزی که مجوز می گیرد به این سادگی ها مجوزش لغو نمی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.