در روزهای اخیر پالایشگاه شازند اراک، شاهد اتفاقات ناخوشایندی بوده است.

به گزارش چشم امید پالایشگاه شازند به دستهای وزارت نفتگروه استان های باشگاه خبرنگاران، در روزهای اخیر پالایشگاه دولتی شازند اراک، اتفاقات ناخوشایندی افتاده است که باعث داغدار شدن تعدادی از خانواده‌های شهروندان استان مرکزی گردیده است. 

عباس رجایی نماینده مردم استان اراک گفت: وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران با این همه امکانات و تجهیزات و بودجه‌هایی که از محل ورود نفت و عوائد آن در اختیار دارد از ایجاد حداقل‌های ایمنی و بهداشتی در پالایشگاه شازند اراک دریغ ورزیده و مصدومان حادثه دلخراش در نشت گاز از دستگاه‌های این پالایشگاه‌ها از کمک‌های اولیه بهداشتی محروم شده و در نتیجه این حوادث سبب مرگ تعدادی از شهروندان استان شده است.

رجایی اظهار کرد: مسئولین پالایشگاه شازند اراک این پالایشگاه را سبز اعلام کرده در حالی که قادر به رعایت حداقل‌های ممکن ایمنی در سیستم‌های خود نیستند و به جای آنکه حقوق مصدومان را مد نظر داشته باشند به این فکر می‌افتند که به نوعی دامن خود را از عواقب این حوادث بیرون کشیده و خود را از پاسخگویی به مرگ خاموش این جوانان مبری سازند.

نماینده اراک عنوان کرد: وزارت نفت به عنوان دستگاه مسئول، پاسخ درستی به مردم و افکار عمومی در خصوص این حوادث غم انگیز نداده است و ما نگران این هستیم که حقوق انسانی این افراد و خانواده‌هایشان در پیچ و خم بوروکراسی موجود از دست برود. 

وی در ادامه گفت: از وزارت نفت خواستار رسیدگی فوری به این حوادث شدم و انتظار داشتم که این وزارتخانه تحرکات مناسبی در قبال این حوادث داشته باشد و شاهد تکرار آن نباشیم لکن متاسفانه این قصه سر دراز دارد.

در پایان عباس رجایی اظهار داشت: امیدوارم وزارت نفت از خوابزدگی خود بیرون آمده و علت این حوادث را رصد نموده و مدیران و مسئولان خاطی را شناسایی و برخورد جدی کرده و در اولین فرصت ممکن از خانواده‌های مصدومان و در گذشتگان این حوادث دلجویی لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.