جنگنده های سعودی شب گذشته پس از پایان ضرب الاجل، صعده را بمباران کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، جنگنده های عربستان شب گذشته پس از پایان ضرب الاجل داده شده به شهروندان برای ترک صعده، این استان را بمباران کردند.
شبکه الاخباریه عربستان اعلام کرد این حملات پایگاه های فرماندهی عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله را هدف گرفته است.

این شبکه همچنین اعلام کرد حملاتی به مراکز ارتباطی و انبارهای سلاح در استان صعده انجام شد.

شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد در حملات ائتلاف، مقر "محمد عبدالسلام" سخنگوی رسمی انصارالله در شهر سحار استان صعده تخریب شد.

مقامات عربستان روز گذشته با تعیین ضرب الاجل تا غروب آفتاب، از تمامی شهروندان صعده خواستند این استان را ترک کنند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه عربستان روز گذشته اعلام کرد آتش بس در یمن از روز سه شنبه 12 مه آغاز خواهد شد.

عادل الجبیر در نشست مطبوعاتی با همتای آمریکایی خود در پاریس تصریح کرد این آتش بس 5 روزه بوده و از ساعت 11 شب شروع خواهد شد.

جنگنده های سعودی منطقه بقع صنعا را هدف 150 موشک قرار دادند

شبکه تلویزیونی المسیره در خبری  اعلام کرد: هواپیماهای متجاوز رژیم سعودی منطقه "بقع" در استان صعده را هدف ۱۵۰ موشک قرار دادند.

دیده‌بان حقوق بشر: حملات سعودی‌ها به مردم یمن «جنایت جنگی» است

رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل، تجاوزهای عربستان سعودی به یمن را «جنایت جنگی» خواند. 

 «کنث روث» رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل تجاوزات عربستان سعودی علیه یمن را «جنایت جنگی» شبیه به جنایات رژیم صهیونیستی در تعاملش با شهروندان غیرنظامی توصیف کرد. 

روث این اظهارات را پس از آن بیان کرد که مقامات سعودی همه مناطق استان صعده را اهداف نظامی اعلام کردند.

تظاهرات مردم صنعا

مردم صنعا پایتخت یمن روز گذشته در محکومیت جنایات آل سعود و تجاوز به این کشور به خیابانها آمدند.

راهپیمایان در این تظاهرات با سردادن شعار، خشم و انزجار خود را از حمله به مکانهای مسکونی و فرودگاه ها اعلام کردند.آنها تأکید کردند محاصره و کشتار غیرنظامیان سبب سقوط آل سعود خواهد شد.

راهپیمایان همچنین از جامعه جهانی و سازمانهای حقوق بشری خواستند در برابر ادامه تجاوز عربستان و ممانعت از ورود غذا، دارو و سوخت مسئولانه رفتار کنند.

شبکه المسیره وابسته به جنبش انصارالله نیز اعلام کرد ائتلاف موسوم به عربی از ساعات ابتدایی صبح امروز 16 بار منطقه "مران" در استان صعده را بمباران کرده است.

شبکه المیادین اعلام کرد سازمان پزشکان بدون مرز از بمباران کورکورانه استان صعده انتقاد کرد.این شبکه همچنین به نقل از مقامات هواپیمایی یمن گزارش داد: دو هواپیمای متعلق به صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز امروز وارد فرودگاه بین المللی صنعا خواهد شد.

در خبر دیگری از یمن، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله اعلام کرد هدف عربستان از آتش بس، سرپوش گذاشتن بر جنایت هایش می باشد.وی گفت: هواپیماها، موشک ها و توپخانه های عربستان تمامی روستاهای صعده را هدف قرار داده اند.

شبکه خبری المنار در خبری فوری گزارش داد جنگنده های عربستان فرودگاه صنعا را برای جلوگیری از ورود محموله های کمکی به یمن بمباران کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار