مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با توجه به تولید نهال در نهالستانهای شرق گلستان از کشت 510 هکتار نهال آتریپلکس از مراتع گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان،قزلسفلو گفت: اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در سال گذشته با ارائه خدمات فنی و نظارتی موفق به تولید 305 هزار اصله نهال آتریپلکس شد.

وی افزود: در سال 305 هزار اصله نهال مرتعی آتریپلکس در نهالستان‌های مرتعی امام علی(ع) مراوه تپه و چپرقویمه گنبدکاووس تولید شد و در سطح 510 هکتار از سامانه‌های عرفی مراتع شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و مراوه‌تپه نیز کشت شد.

آتریپلکس‌های تولید شده امسال از انواع گونه‌های لنتی‌فورمیس و کانی‌سنس بوده که عملیات کاشت، داشت و برداشت آن نیز با مشارکت اداره مرتع و شرکت تعاونی و اتحادیه مرتعداران انجام خواهد شد.

قزلسفلو ادامه داد: آتریپلکس‌های تولید شده امسال از انواع گونه‌های لنتی‌فورمیس و کانی‌سنس بوده که عملیات کاشت، داشت و برداشت آن نیز با مشارکت اداره مرتع و شرکت تعاونی و اتحادیه مرتعداران انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان: نهال آتریپلکس یکی از انواع بوته‌های مرتعی است که به علت حفظ خاک، تقویت عرصه‌های فقیرمرتعی، توسعه پوشش گیاهی استفاده می‌شود و با توجه به قدرت تحمل این بوته در مقابله با شوری آب و خاک وکم آبی جزء گونه‌های مقاوم محسوب می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از سیاست های سازمان منابع طبیعی، سپردن امور به دست مردم است، افزود: این سازمان به نمایندگی از دولت وظیفه نظارت و هدایت در اجرای طرح های مرتعداری را برعهده دارد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.