عضو اتاق ایران و عراق از احداث پایانه نفت 50 هزار تنی در بندر بوشهر خبر داد.

عبدالرسول میرزایی عضو اتاق ایران و عراق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از احداث یک واحد تولید قیر به ظرفیت 300 هزار تن در منطقه ارس خبر داد و گفت: این واحد هم اکنون از پیشرفت 28 درصدی برخوردار است.

میرزایی ادامه داد: مجوز سرمایه گذاری صادر شده برای این واحد قیر سازی معادل 430 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: فاز تکمیلی این واحد پالایش 20 هزار بشکه نفت خام می باشد که مجوز تامین خوراک مورد نیاز آن در معاونت هیدروکربری وزارت نفت در حال بررسی است و رقم سرمایه‌گذاری در فاز دوم 900 میلیارد تومان خواهد بود.

میرزایی تصریح کرد: قیر تولیدی در این واحدها متناسب با استانداردهای جهانی در گریدهای مختلف است.

وی همچنین از ساخت پایانه نفتی 50 هزار تنی در بندر بوشهر نیز خبر داد و اظهار داشت: ابتدای سال جاری مجوز ساخت پایانه نفتی از به این شرکت داده شده است که هم اکنون مراحل مطالعاتی احداث این پایانه شروع شده است.

عضو اتحادیه صادر کنندگان نفت ، گاز و پتروشیمی اظهار داشت: فاز یک پایانه نفتی که در جزیره نگین  احداث خواهد شد میزان سرمایه‌گذاری آن 10 میلیارد تومان است و شرکت مصمم به سرمایه گذاری تا 22 میلیون دلار در حمل‌ونقل دریایی می‌باشد.

رئیس هیأت مدیره شرکت رهام استرلوس همچنین از انجام مطالعات خرید سه فروند کشتی خبر داد و گفت: یک کشتی به منظور حمل قیر به ظرفیت 4 هزار تن، یک کشتی دیگر برای حمل‌ونقل انواع فراورده نفتی به ظرفیت  5 هزار تن و یک کشتی کانتینری به ظرفیت 6 هزار تن در دستور کار خرید است که ساخت این کشتی‌ها به سال 2013 برمی‌گردد.
 
میرزایی عمده فعالیت‌های این شرکت را حوزه صادرات قیر عنوان کرد و گفت: میزان صادرات 40 هزار تن هدف گذاری شده است که به کشورهای ارمنستان، گرجستان، ترکیه، افغانستان، پاکستان و امارات صادر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: توسعه بازارهای هدف را در دستور کار خود قرار داده‌ایم به طوری که فعالیت در ترکمنستان نیز در برنامه این شرکت می باشد.
 
میرزایی افزود: تحریم مانع توسعه فعالیت‌های این شرکت‌ها نیست هیچ‌کس از تحریم استقبال نکرده بنابراین شرکت‌ها با تدابیر برنامه‌های از پیش تعیین شده به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.
 
وی گفت: با وجود اینکه ایران بزرگترین تولیدکننده قیر با کیفیت در دنیا مطرح است؛اما متأسفانه به دلیل نبود متولی خاص در این زمینه نتوانسته بازارهای هدف خود را گسترش دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بندر ، چابهار ، تولید ، قیر ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
كمال پور
۱۸:۳۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
احسن به اين همه پشت كار.انصافا اگه به شركتهاي ايراني بها بدن واقعا موفق عمل مي كنند
آخرین اخبار