معاون پژوهشی وزیرعلوم:

فرار مغزها مهمترین چالش كشورهای درحال توسعه

احمدی با بيان اينكه مهمترین چالش در دنیای درحال توسعه فرار مغزها است، گفت: زيرا در اين نوع كشورها جوانان فرصتی برای عرض اندام و ارائه فعاليت‌هاي علمی خود ندارند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در جشنواره شیخ بهایی فن‌آفرینی که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی تهران در سالن همایش های ملی کارآفرینی برگزار شد، گفت: مهمترین چالش كشورهاي درحال توسعه فرار مغزها است زيرا جوانان فرصتی برای عرض اندام و ارائه فعاليت‌هاي علمی خود ندارند و پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد بسترهايي هستند كه جوانان بتوانند در آنها به راحتي فعاليت علمي و پژوهشي كنند.

وی بیان داشت: جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی از سال 81 شروع شده و تاكنون 11 دوره آن برگزار شده است و یکی از دلایل موفقیت آن تکامل آن در سال‌های متمادی و اضافه شدن یک فرآیند به آن است.

معاون پژوهشي وزارت علوم تصريح كرد: در دنیای پیشرفته، ما شاهد تاکید بر مهمترین عنصر یعنی خلاقیت و نوآوری و به کارگیری افراد صاحب ایده و فکر هستیم که جشنواره شیخ بهایی این کار را دنبال مي كند و اميداوريم اين مدل جاي گزين ديگر معدل‌هاي موجود در كشور شود.

وي عنوان کرد: یکی از اقدامات اصلی ما ایجاد المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی است كه هدف از این المپیاد این است که جوانان و افراد دانشگاهی در فضای علمی زنده کنیم و به سمت خلاقیت و ایده پیش برويم. قطعا اگر بتوانیم کارآفرینی صاحبان ایده و شرکت‌ها را داشته باشیم به موفقیت‌های متمادی در سال‌های آینده می‌رسیم و امیدواریم بتوانیم در سطح جهان قابل مقایسه با کشورهای دیگر باشیم. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار