سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با بیان آغاز هفته هلال احمر در 18 اردیبهشت گفت: شعار امسال هفته هلال احمر "انسان مهربان؛ دنیای آرام" است و در این راستا جمعیت هلال احمر به عنوان مردمی ترین نهاد پیام آور صلح و دوستی برای جهانیان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، جمشید نیکزاد، با اشاره به رسالت و اهداف محوله بر جمعیت هلال احمر، حول محورهای امدادونجات و بشردوستانه و داوطلبانه، تصریح کرد: با توجه به حادثه خیز بودن محور هراز پایگاه های امداد ونجات جاده ای در سه منطقه ی پلور، گزنک و کهرود در طول سال آماده خدمت رسانی و ارائه کمک به افراد آسیب دبده می باشد.

نیک زاد با اشاره به پوشش امدادی 474 حادثه در طول سال 1393 افزود: ارائه خدمات امدادی لازم به 227 حادثه جاده و فوریت های امدادی، مراجعین به پایگاه های امدادی، از جمله خدمات ارائه شده امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان آمل بوده است.

وی افزود: ارائه خدمات امدادی و حمایتی لازم در حوادث کوهستان همچون رانش زمین و ریزش کوه، وقوع آتش سوزی، نجات افراد مفقود شده در کوه و جنگل از جمله سایر این خدمات است.

نیک زاد پیرامون برنامه های حوزه داوطلبان در هفته هلال احمر تصریح کرد: ویزیت رایگان و اعزام کاروان سلامت با حضور پزشکان داوطلب و اعضای جوانان با برپایی ایستگاه های سلامت جهت غربالگری تست قندخون و فشار خون در روستاهای محروم دیدار با مددجویان، اجرای طرح حمایت ماندگار، اجرای برنامه جمعه، ایمان، ایمنی با برپایی چادرهای امدادی آموزشی و فراخوان عضویت در این حوزه از جمله برنامه های قابل اجرا در این هفته می باشد.

نیک زاد با اشاره به برنامه های حوزه امداد و نجات در هفته هلال احمر افزود: برگزاری مانور امداد کوهستانی در محور هراز ، تقدیر از امدادگران و نجاتگران و بازدید از پایگاه های امداد جاده ای از جمله این برنامه ها است.

وی افزود: در راستای دست یابی به هدف والای تسکین آلام بشری، کلیه خدمات مرکز فیزیوتراپی این جمعیت در هفته هلال احمر با 20% تخفیف انجام میپذیرد.


انتهای پیام/ا
برچسب ها: پوشش ، آمل ، جمعیت ، هلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.