ساری؛

وجود ۱۰۴ کتابخانه در مازندران

104 کتابخانه عمومی در مازندران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مدیرکل کتابخانه های مازندران در آیین تجلیل از خیران کتابخانه های استان در بابلسر گفت: مازندران به ۳۱۴ کتابخانه نیاز دارد درحالیکه اکنون در استان وجود دارد.

باقری ظهرامروز افزود: باید کتاب را به عنوان یک سبد کالا وارد زندگی روزانه خود منیم.

مدیر کل کتابخانه های مازندران، خیران نیک اندیش را سربداران جبهه علم و دانایی دانست و گفت: کتاب نقش مهم در آرامش روحی انسان دارد و کتابخانه سهم بسزایی در توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگ دارد.

وی بیان داشت: این جشنواره نخستین جشنواره استان است و استان مازندران ۲۲ خدمت صادقانه کتابخانه ای از جمله ارائه خدمات مشاوره و ارشادی خدما ت اینترنتی و ... انجام می دهد.

باقری، شمار پروژه های نیمه کاره کتابخانه ای استان را ۵۰ پروژه بیان کرد و گفت: یک میلیون و۵۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه ای عمومی استان وجود دارد اما نیاز به ۱۱ هزار جلد کتاب در استان داریم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه حتی یک کتابخانه عمومی دیجیتال نداریم عنوان کرد: برخی کتابخانه ها پاسخگوی مراجعین نیست و عمر برخی از کتابخانه ها از ۳۴ سال گذشته است.

وی یاد آور شد: برای خرید، تجهیز و ترمیم فضای مجازی به ۸۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که خیران می توانند با اهدای زمین یا ساختمان به ما کمک کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.