مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان از آماده سازی بخش حمل و نقل استان با تعداد 2 هزار و 500 دستگاه وسیله نقلیه جهت حمل حدود 50 هزار تن محصول صادراتی در بازه زمانی 45 روزه آماده سازی خبر داد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران گرگان، مهدی میقانی در  نشست هماهنگی جهت تسهیل جابجایی و صادرات در جمع دستگاه های مختلف و مسئولان حمل و نقل گفت: پیرو هدف گذاری مسوولین استانی جهت افزایش صادرات محصولات غیر نفتی به خارج از کشور و همچنین پیش بینی افزایش تولید سیب زمینی در استان این نشست به منظور هماهنگی بیشتر دستگاه های دخیل در بخش حمل و نقل، ترانزیت، بازرگانان و تولید کنندگان برگزار شد.

نمایندگان بازرگانان و کشاورزان نیز دراین نشست دیدگاه های خود را در راستای کاهش موانع و روان سازی امور حمل و نقل و صادرات و ترانزیت در قالب موضوعات مختلف بیان کردند و مقرر شد تعداد 2 هزار و 500 دستگاه وسیله نقلیه جهت حمل حدود 50 هزار تن محصول صادراتی در بازه زمانی 45 روزه آماده سازی شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان نیز پیش از این گفته بود که طی ماه های آینده بین 50 تا 55 هزار تن سیب زمینی تولیدی استان به خارج صادر می شود.


حسین کاویانی افزود: در دو نوبت پاییزه و زمستانه سال زراعی جاری در سطح پنج هزار هکتار از مزارع گلستان سیب زمینی کشت شده که پیش بینی می شود مقدار 125هزار تن محصول برداشت شود.

وی بابیان اینکه فصل برداشت سیب زمینی کشت پاییزه درگلستان از نیمه دوم فصل بهار آغاز می شود، ادامه داد: در سال 93 حدود 30 هزار تن از محصول سیب زمینی استان به خارج از کشور صادر شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه با اشاره به هدف گذاری 600میلیون دلاری صادرات استان در برنامه سال 94 گفته بود با توجه به پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی تولید سیب زمینی بیش از نیاز گلستان بوده و لازم است تمهیدات لازم برای صادرات آن اندیشیده شود.


حسینقلی قوانلو کشورهای آسیای میانه را مقصد مناسبی برای صادرات سیب زمینی معرفی و افزوده بود که لازم است از پتانسیل مرز ریلی اینچه برون برای صادرات بیشتر به آسیای میانه بویژه قزاقستان استفاده نماییم.

براساس اعلام جهادکشاورزی گلستان این استان با داشتن تنوع آب و هوایی و شرایط مناسب زراعی، این امکان را به کشاورزان می دهد تا در سال 3 بار کشت سیب زمینی داشته باشند.

انتهای پیام/س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.