مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان با بيان اينکه هندي‌ها تکميل طرح توسعه فاز يک بندر چابهار را تا شهريور اغاز مي کنند ، گفت: اميدواريم تا پايان نيمه اول سال اينده طرح توسعه فاز يک بندر چابهار به اتمام برسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،سياوش رضواني با اشاره به بازديد گادکاري وزير حمل و نقل، کشتيراني و بزرگراه‌هاي هند از بندر چابهار گفت: سفر هيئت هندي به ايران در سال هاي اخير نشان دهنده علاقه مندي آنها براي سرمايه گذاري در بندر چابهار است .

وي فزود: در سفر وزير حمل و نقل، کشتيراني و بزرگراه‌هاي هند به ايران تفاهم‌نامه اي هم با  
عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي براي سرمايه‌گذاري هند در طرح توسعه فاز يک بندر چابهار امضا شد و اعضاي هيئت هندي از روند پيشرفت طرح توسعه اين بندر بازديد کردند و در اين بازديد گادکاري اظهار اميدواري کرد هند طرح توسعه فاز يک بندر چابهار را بر اساس زمان تعيين شده در تفاهمنامه اجرا کند.

مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان با بيان اينکه طرف هندي توسعه زيرساخت‌ها و تامين تجهيزات بندر چابهار را انجام مي دهد ،گفت: طرف هندي بايد عمليات اجرايي اين فاز را در  
نيمه نخست امسال آغاز کند.

وي همچنين از احتمال مشارکت سرمايه گذاري بخش خصوصي هند در فاز دوم بندر چابهار خبر داد و گفت: فاز يک توسعه بندر ، پيشرفت 57 درصدي دارد.

مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان اظهار اميدواري کرد تا پايان نيمه اول سال 95 طرح توسعه فاز يک بندر چابهار به اتمام برسد.

رضواني افزود: در حال حاضر ظرفيت تخليه و بارگيري اين بندر 2 و نيم ميليون تن کالا در سال است که با اتمام فاز يک شش ميليون تن به ان اضافه مي شود.

بنابراين گزارش، چهارشنبه هفته گذشته يادداشت تفاهمي بين گادکاري وزير حمل و نقل، کشتيراني و بزرگراه‌هاي هند و عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي ايران به منظور توسعه فاز يک اين بندر به امضا رسيد.

بر اساس اين تفاهمنامه سرمايه گذاري دولت در بندر چابهار در دو بخش صورت مي گيرد؛ بخش اول مربوط به تجهيز و توسعه فاز يک بندر چابهار است که طرف ايراني عمده فعاليت در سکو را انجام داده است.

در اين تفاهم‌نامه طرف هندي با 85 ميليون دلار سرمايه گذاري براي تجهيز فاز يک بندر چابهار موافقت کرد و بر اساس بخش ديگري از اين تفاهمنامه ، طرف هندي براي سرمايه گذاري 110 ميليون دلاري در توسعه ساير فازهاي بندر چابهار نيز اعلام آمادگي کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار