وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد نگرانی کشورهای خلیج (فارس) از شکل گیری الگویی مانند حزب الله لبنان در یمن و جنوب خلیج فارس و همچنین کشف سکوهای موشک که به سمت عربستان سعودی نشانه رفته بودند؛ عامل اصلی عملیات عاصفه الحزم(طوفان قاطعیت) بوده است .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، نور قرقاش در گفتگوی اختصاصی با برنامه « به صراحت » در شبکه اسکای نیوز عربی تاکید کرد کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) در یمن خویشتنداری کردند اما حوثیها با کمک علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور عملیات سیاسی را برهم زدند.
قرقاش افزود: مقاصد حوثیها پس از کشف سکوهای موشکی که به سوی عربستان سعودی نشانه رفته بودند ؛ کاملا مشخص شد.
قرقاش گفت : کشورهای خلیج (فارس )در یمن خویشتنداری کردند. حوثیها علیه عملیات سیاسی کودتا کردند در حالیکه خود آنها یک طرف این عملیات بودند. آنها باهمکاری علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن به کودتایی فراگیر علیه عملیات سیاسی دست زدند و با سلاح دیگران را در مقابل عمل انجام شده قرار دادند.
در ژانویه دلایلی و اسنادی در خصوص وجود سکوهای موشک که به سمت عربستان سعودی هدف گیری شده بودند ، کشف شد و این ادله مورد تایید و اطمینان قرار گرفت.
در نتیجه مشخص شد که مقاصد و نیات موجود نزد حوثیها چیست.
طبیعتا اظهارنظرهای مقامات تهران نیز در خصوص سلطه بر پایتختهای عربی شروع شد و طبیعتا نگرانیهایی درباره ایجاد الگوی حزب الله در جنوب خلیج (فارس) وجود داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار