هواپیماهای متجاوز ائتلاف موسوم به عربی، به منزل رئیس جمهور سابق یمن در صنعا حمله کردند.

به گزارشسرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛شبکه تلویزیونی المسیره لحظاتی پیش در خبری فوری از حمله هواپیماهای متجاوز سعودی به منزل "علی عبدالله صالح" -- رئیس جمهور سابق یمن -- در صنعا خبر داد.

همچنین رویترز به نقل از خبرگزاری "خبر" نزدیک به علی عبدالله صالح نقل کرد رئیس جمهور سابق یمن و خانواده وی در حمله صبح امروز آسیبی ندیده اند.

این خبرگزاری اعلام کرد 3 حمله هوایی به خانه علی عبدالله صالح انجام شد؛ اما وی و افراده خانواده اش آسیبی ندیدند.

پایگاه خبری یمن پرس نیز گزارش داد علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن در اولین واکنش پس از حمله ائتلاف عربستان به خانه اش اعلام کرد بر اثر این حمله سه تن از نیروهای حفاظتی وی دچار جرات های سطحی شدند.

وی در گفتگو با روزنامه الوطن مصر اعلام کرد: بر اثر این حملات به شماری از خانه های مجاور نیز آسیب وارد شد؛ اما این حملات کشته نداشته است.




حمله هواپيماهای سعودی به منزل عبدالله صالح در صنعا


یمن پرس همچنین اعلام کرد علی عبدالله صالح در حساب فیسبوک خود تصویری از خود را در برابر ویرانه های خانه اش در منطقه حده در صنعا پس از حمله نیروهای ائتلاف منتشر کرده است.

قبايل یمنی تعدادی از مواضع مرزی سعودی را تصرف کردند/حمله هواپيماهای سعودی به منزل عبدالله صالح+ عکس



اسپوتنیک گزارش داد فارس الصلیحی از رهبران حزب  "کنگره ملی یمن"  امروز در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد علی عبدالله صالح تا ساعاتی دیگر پیامی خطاب به ملت یمن منتشر خواهد کرد و از آنها خواهد خواست در برابر تجاوز عربستان مقاومت کنند.

 منزل علی عبدالله صالح در صنعا مجددا بمباران شد
شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد هواپیماهای ائتلاف (سعودی) مجددا منزل علی عبدالله صالح را در منطقه حدة در صنعا بمباران کردند.

قبايل منی شماری از مواضع مرزی سعودی را تصرف کردند
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد رزمندگان وابسته به قبایل یمنی شماری از مواضع عربستان سعودی را در مرز تصرف کرده‌اند.

سخنگوی نظاميان متحد انصارالله يمن از موافقت با آتش‌بس خبر داد
خبرگزاری فرانسه  در خبری فوری اعلام کرد نظامیان هم پیمان انصارالله با آتش بس پیشنهادی ریاض موافقت کردند.

"شرف لقمان "سخنگوی این نظامیان -- که به انصارالله برای به دست گرفتن بخش‌های بزرگی از کشور کمک کردند -- به خبرگزاری یمنی "سبا" گفت: در پی میانجی‌گری کشورهای دوست برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه و امکان رسیدن کشتی‌های تجاری را به بنادر یمن، ما موافقت خود را با آتش‌بس بشردوستانه اعلام می‌کنیم». 

انصارالله هنوز هیچ واکنشی به پیشنهاد آتش‌بسی که "عادل جبیر" وزیر امور خارجه عربستان از روز سه‌شنبه به مدت پنج روز مطرح کرد نشان نداده است.

130 حمله هوایی به یمن در 24 ساعت گذشته
خبرگزاری رویترز گزارش داد ائتلاف عربستان روز گذشته از انجام 130 حمله هوایی به یمن در 24 ساعت گذشته خبر می دهد.احمد عسیری سخنگوی ائتلاف موسوم به عربی مدعی شد این حملات جدید در پاسخ به گلوله بارانهای مناطق مرزی به دست انصارالله انجام شده است.
همچنین یک مسئول در فرودگاه صنعا اعلام کرد باند فرودگاه هدف حملات جنگنده های ائتلاف قرار گرفته است.

حملات عربستان نقض قانون بین المللی است

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن اعلام کرد حملات هوایی ائتلاف عربستان در صعده، نقض قانون بین المللی است."یوهانس وان دیر کلاو" در بیانیه ای اعلام کرد: بمباران کورکورانه مناطق مسکونی چه با هشدار قبلی انجام شود و چه بدون آن صورت پذیرد، با قوانین بشردوستانه بین المللی منافات دارد.

وی در ادامه افزود: "اعلام هشدار درباره حملات قریب الوقوع، طرفهای ذی ربط را از پایبندی به حمایت از غیرنظامیان، طبق قوانین بین المللی مبرا نمی کند."دیر کلاو در ادامه اظهار داشت: بسیاری از غیرنظامیان هم اکنون در صعده در محاصره به سر می برند و به دلیل نبود سوخت،  نمی توانند از وسائل نقلیه استفاده کنند. هدف گرفتن یک استان بطور کامل سبب می شود بسیاری از شهروندان در  معرض آسیب قرار گیرند.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل همچنین در ادامه افزود: تمامی طرفها باید از هدف قرار دادن مناطق مسکونی پرهیز کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار