مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر، جنایات رژیم سعودی در یمن را شبیه به جنایات رژیم صهیونیستی ضد فلسطینی ها توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، کنت راث در صفحه خود در تویتر نوشت تجاوز عربستان سعودی به یمن، جنایت جنگی است.
وی افزود: حملات عربستان به یمن شبیه به جنایات اسرائیل است که غیرنظامیان فلسطینی را در صورت ترک نکردن خانه هایشان، اهداف مشروع تلقی می کند.
این اظهارات کنت راث واکنشی به موضع مقامات سعودی بود که سراسر مناطق استان صعده را اهداف نظامی اعلام کردند و از غیرنظامیان خواستند برای در امان ماندن از حملات، این استان را ترک کنند.

شبکه پرس تی وی در خبری از حمله راکتی عربستان سعودی به منطقه قمر در استان صعده و حمله هوایی به منطقه ساقیان در همین استان خبر داد که طی آن دستکم چهار غیرنظامی کشته و بیش از 10 تن دیگر زخمی شدند.

شبکه العالم نیز در خبری از حمله مکرر جنگنده های سعودی به المعلا در استان عدن خبر داد. در همین حال بر اساس گزارش این شبکه  توپخانه های ارتش سعودی ناحیه غمر در استان صعده را با سه موشک هدف قرار دادند.

شبکه تلویزیونی المسیره نیز  لحظاتی پیش گزارش داد : سعودی ها از بامداد امروز تاکنون با 60 موشک و راکت مناطق شمال غرب استان صعده در یمن را هدف قرار دادند.

استاندار صعده نیز اوضاع انساني در اين استان را فاجعه بار توصيف کرد و از سازمان های بشردوستانه خواست هرچه زودتر به داد مردم و زخمی ها برسند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شیخ محمد محمد جابر الرازحی استاندار صعده یمن در گفتگویی تلفنی با این شبکه در پاسخ به سئوالی درباره اوضاع این استان، با محکوم کردن حملات وحشیانه عربستان سعودی به مناطق مختلف یمن گفت: اوضاع انسانی در استان صعده اکنون به تمام معنی فاجعه بار شده است. وضعیتی مصیبت بار است که از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون در هیچ جای جهان سابقه نداشته است. این وضع همه مراکز دولتی، خدماتی و انسانی را در برگرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
خاندان آل سعود ریشه های صهیونیستی دارند . این عامل عامل صهیونیسم در منطقه هستند .
مردم سرزمین حجاز باید خود را و دیگران را از شر این بی ریشه های خائن خلاص کنند.
آخرین اخبار