حقیقتی که گریبانگیر شهروندان تهرانی است؛

ترافیک و آلاینده‌های محیط‌زیست دو معضل بزرگ پیچیده در پایتخت ...؟

ترافیک و آلاینده‌های محیط‌زیست و اجرای طرح‌های مدیریت شهری خط سفید، آسمان آبی و زمین پاک موضوعات داغ این روزهای پایتخت است.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، طرح خط سفید، آسمان آبی و زمین پاک از اقداماتی است که شهرداری تهران به منظور مقابله با معضلاتی از جمله افزایش ترافیک، آلاینده‌های محیط‌زیست، آلایندگی هوا و سوانح رانندگی انجام داده است که بر اساس نظر مسئولان شهری این طرح در مناطق 22 گانه شهر تهران تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است به طوری که شهردار منطقه 18 از پیشرفت 90 درصدی طرح خط سفید، آسمان آبی و زمین پاک در این منطقه خبر می‌دهد.

گسترش معضلات بزرگی مانند آلایندگی هوا، آلایندگی محیط‌ زیست و افزایش ترافیک در مناطق 22 گانه شهر تهران به آنجایی رسیده است که در شرایط نامناسبی قرار گرفته اما مسئولان شهری مدعی‌اند که تاکنون اجرای طرح‌هایی از جمله طرح خط سفید و طرح آسمان آبی و زمین پاک کمک بزرگی به کاهش این معضلات کرده است و باید به این نکته توجه کرد مسئولان با بررسی این موضوع که آیا به راستی تاکنون طرحی‌هایی که در نهادهای مختلف برای رفع معضلات بزرگ ترافیک و آلاینده‌های محیط‌زیست اجرایی شده پاسخگوی این معضلات بزرگ است به طور قطع اجرای این طرح‌ها در کاهش این معضلات مؤثر است اما نمی‌توان گفت معضلاتی مانند ترافیک، آلایندگی هوا و آلاینده‌های محیط‌زیست از میان خواهد رفت.

باید به این حقیقت هم توجه داشته باشیم همه ما در برابر معضلات بزرگ شهر تهران مسئول هستیم و باید با کمک و همکاری یکدیگر در حل و رفع این معضلات کوشا باشیم.

به امید آن روزی که شهر بزرگ تهران و پایتخت ایران برای همیشه معضلات بزرگ ترافیک و‌آلاینده‌‌های محیط‌زیست را به تاریخ بسپارد.

گزارش از ساره کلهر

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار