فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملارد گفت: نخستین نکته حائز اهمیت به منظور پیشگیری از سرقت منازل مد نظر قرار دادن استحکام و ایمنی بنای ساختمانی است.

سرهنگ برزو همتی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد:‌ نخستین نکته حائز اهمیت در جلوگیری از سرقت منازل مشمول استحکام و ایمنی منازل مسکونی می‌شود و در واقع امر باید به همان میزان که به سیمای ظاهری ساختمان اهمیت داده می‌شود به حفظ موارد ایمنی در بنای ساختمان نیز توجه شود.

وی در ادامه راهکارهای مقابل و پیشگیری از سرقت منازل را به شرح ذیل اعلام نمود:

1- نصب حفاظ مقاوم بر روی دیوار منازل به نحوی که اگر تیر چراغ برق، درخت، ماشین یا علمک گاز در کنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند از آنها برای ورود به ساختمان استفاده کنند.

2- بستن کلیه راه‌های ورود اعم از درها و پنجره‌ها در زمان ترک خانه.

3- جوش‌دادن حلقه‌های آهنی بر روی توپی قفل در ورودی.

4- جلوگیری از ورود افراد ناشناس تحت عنوان سمسار خریدار ضایعات، فالگیر، متکدی و ... به داخل ساختمان.

5- هماهنگی با همسایه‌های مورد اعتماد و سرایدار منزل در هنگام خروج از واحدهای مسکونی

6- مراجعه به بنگاه‌های معاملات ملکی معتبر به منظور فروش یا اجاره املاک مسکونی یا تجاری و پرهیز از واگذاری کلید به بنگاه‌های این چنینی و یا شرکت‌های خدماتی و کارگران ساختمانی.

7- تعویض توپی قفل در هنگام نقل مکان به منزل جدید یا مفقود شدن کلید.

8- واگذاری اموال با ارزش به فرد مورد اطمینان و یا صندوق امانات بانک به منظور نگهداری از آن‌ها و حتی‌المقدور از نگهداری اموال با ارزش در داخل منزل پرهیز شود.

9- انتقال خط تلفن به خط همراه در هنگام خروج از منزل تا در صورت تماس دیگران به خط ثابت منزل متوجه عدم حضور شما در منزل نشوند.

10- شماره تلفن‌های کلانتری محل سکونت خود رادر دسترس داشته و هنگام مشاهده افراد مشکوک و مظنون در اطراف منزل، مراتب را به پلیس اعلام نمایید.

سرهنگ همتی در ادامه عنوان کرد: در صورت وقوع سرقت از منزل، خونسردی خود را حفظ نموده و با پلیس و یا کلانتری محل تماس حاصل نمایید و سعی شود از دست زدن به وسایل خانه خودداری کنید زیرا این امر باعث از بین رفتن اثر انگشت خواهد شد و همواره سعی نمایید مراحل قضایی و انتظامی پیگیری پرونده سرقت توسط پلیس را برای هیچ شخصی بازگو نکنید.

وی در پایان تصریح کرد: همواره پیشگیری مقدم بر برخورد است و شهروندان سعی کنند با رعایت موارد و نکات ایمنی ضریب احتمال بروز و وقوع حوادث این‌چنینی را به حداقل ممکن کاهش داده زیرا سارقان حداکثر سوء استفاده را از سهل‌انگاری افراد، شهروندان و مالکین منازل، کالاها و خودروها به کار می‌بندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۸:۳۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
با تشکر از پیشنهادات جناب سرهنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
يعني اينقدر خطرناك شده دور خودمون هم حفاظ اهني بزنيم خوبه !!!!
آخرین اخبار