معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: متاسفانه توانبخشی نسبت به بخش درمان در بیمه‌ها بسیار عقب است و در این زمینه سازمان‌های بیمه گر و متولیان باید ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران  رضا رئیس کرمی معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در افتتاحیه بخشهای درمانی توان بخشی جدید بیمارستان تخصصی نور افشار با اشاره به اینکه توانبخشی در دنیای امروز روند پر سرعتی را طی کرده است، اظهارکرد: متاسفانه کشور ما از توانبخشی غافل مانده است و شاید بتوان گفت، فقط بیمارستان نور افشار در این زمین خدمات رسانی می‌کند.

معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: در زمانی که هرکس دچار ضایعات نخاعی و مغزی می‌شود، ممکن است به نوعی از زندگی عادی کنار گذاشته شود اما با خدمات توانبخشی امروز می‌تواند به زندگی بازگردد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح بخش‌های نوین بیمارستان نور افشار تصریح کرد: امروز بخش‌های درمانی، توانبخشی شناختی، مرکز تحقیقات مهندسی اعصاب، مرکز بازگشت به زندگی باری افراد با ضایعات نخاعی و مرکز توانبخشی عصبی و مرکز درمان‌های نوین با هدف ارائه خدمات پیشگیری، درمانی، بازتوانی، آموزشی، پژوهشی در جهت بهبود حرکت برای کارایی و زندگی بهتر، افتتاح شد.

معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی افزود: بسته توانبخشی کار درمانی، آب درمانی، فیزیوتراپی، به همراه خدماتی که امروز افتتاح شد، در این مرکز به ناتوانان و ضایعات نخاعی خدمات کاملی را ارائه می‌دهد.

رئیس کرمی در ادامه با اشاره به قدم گذاشتن در درمان‌های نوین چون ویروس درمانی و ژن درمانی تصریح کرد: درمان‌های نوین در بیمارستان توان بخشی کاربری زیادی دارد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در این جهت گام برداشته‌ایم، البته هنوز در ابتدای راه هستیم.

وی افزود: دست و پای مسئولین بیش از 40 سال در ایران ساخته و تولید می‌شود که شروع کننده آن هلال احمر است و هم اکنون نیز در این خصوص خدمات ارائه می‌کند.

معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه متاسفانه خدمات توانبخشی  مشمول خدمات بیمه‌ای نمی‌شود، گفت: خدمات بیمه‌ها در بحث توانبخشی نسبت به درمان بسیار عقب است، سازمان بهزیستی و دیگر سازمان‌های بیمه گر و متولیان این امر باید در این موضوع ورود پیدا کنند.

رئیس کرمی با اشاره به صحبت اواخر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه متولی توانبخشی در ایران هلال احمر باشد، ادامه داد: در کشور متاسفانه توانبخشی متولی ندارد و این بخش مغفول مانده است. بعد از بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان فوق تخصصی نور افشار این بحث مطرح شده که بسیار خوب است که یک بخش متولی اصلی توانبخشی در کشور باشد.

وی تصریح کرد: بر این اساس قرار شد که جمعیت هلال احمر متولی توانبخشی در کشور باشد و در این زمینه نیز چندین جلسه با معاون وزیر بهداشت برگزار شده است، اما مهم در اینجا، شرح وظایف و مشخص شدن ساختارها است. سازمان بهزیستی نیز باید بر این مقوله وارد عمل شود.

 رامین کردی رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار در ادامه گفت: عمده هدف این بیمارستان خدمات رسانی به ناتوانان ،معلولان و جانبازان است که برای رسیدن به این هدف باید از آخرین دستاوردهای علمی دنیا استفاده کرد البته تحقیقات آموزشی نیز ازاین جمله است که امروز با افتتاح چندین مرکز درمانی توانبخشی گام های موثر و مهمی در این زمینه برداشته شد .

وی در پایان یا اشاره به اینکه بحث ضایعات نخاعی یکی از این مباحث است که باید دراین زمینه ورود پیدا کرد، تصریح کرد:مراقبت وآموزش خوب می تواند جایگاه ناتوانان و ضایعات نخاعی را بسیار تغییر دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار