یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تهدیدهای مقامات سیاسی در آمریکا از جمله نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، موضوع تازه‌ای نیست و همواره پوشالی و بی‌اثر بوده‌است.

"محمد ساجدی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تهدیدهای پوشالی برخی مقامات سیاسی آمریکا به ویژه نامزدهای انتخابات آینده ریاست‌ جمهوری این کشور نسبت به ایران گفت: این اولین‌بار نیست که آمریکایی‌ها و به ویژه جناح‌های سیاسی تندرو در ‌آمریکا این قبیل تهدیدها را نسبت به ایران روا می‌دارند بلکه قبلاً هم این تهدیدها وجود داشته و الان فقط روش‌ها و تکنیک‌ها تفاوت دارد.
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: ‌نامزدها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، به حمایت لابی صهیونیستی نیاز دارند و به نظر می‌رسد این تهدید‌ها فقط مصرف داخلی دارند و برای حفاظت از منافع اسرائیل در آمریکا صورت می‌گیرند.
 
ساجدی تصریح کرد: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در‌صدد گرفتن امتیاز از ایران در مذاکرات هسته‌ای هستند و همین امر را بهانه‌ای برای اعمال فشار بر ایران قرار داده‌اند اما در مقابل، ایران می‌داند که این بهانه‌ها تکراری و قدیمی هستند و خللی در اراده سیاسی مذاکره کنندگان ایرانی به وجود نخواهند آورد.

وی اضافه کرد: این قبیل تهدیدها نشانه هراس آمریکایی‌ها از توافق با ایران است زیرا شخص اوباما از چند جهت تحت فشار است و در عین حال این گونه فکر می‌کند که نباید اعراب منطقه خاورمیانه را از خود برنجاند، سفر اولاند و کری به عربستان هم در راستای همین تفکر است اما ایران بارها اعلام کرده که در سیاست‌های هسته‌ای خود تجدیدنظر نخواهد کرد و به هیچ وجه به کسی باج نخواهد داد و قربانی فروپاشی اخلاقی در سیاست آمریکا نخواهد شد.
 
ساجدی در پایان اضافه کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، غربی‌ها و به ویژه آمریکا بسیار بیشتر از ایران به توافق نیازمندند لذا نباید برای این تهدیدها اهمیتی قائل بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ساجدی ، امریکا ، تهدیدات ، نامزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار