عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی از دانشگاه ها بیش از یک سال است که با حکم سرپرستی اداره می شوند، گفت: طبق مصوبات شورا دانشگاه ها فقط 6 ماه می توانند با حکم سرپرستی اداره شوند و ادامه این وضع نوعی قانون شکنی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، محمدمهدی زاهدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه متن و حاشیه شبکه سوم سیما افزود: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سرپرستان دانشگاه ها به مدت 6 ماه می توانند با این سمت فعالیت کنند و بعد از آن باید وضعیت صلاحیت آنها در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شود.
 
وی بیان داشت: می توان گفت وجود سرپرستان بیش از 6 ماه در دانشگاه ها قانون شکنی است بنابراین نمی دانم چرا موضوع بررسی صلاحیت سرپرستان دانشگاه ها از دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی خارج می شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرده درخصوص بررسی صلاحیت سرپرستان دانشگاه ها نگاه جدید و تجدید نظر صورت گیرد.
 
وی تاکید کرد: باتوجه به مصوبات فعلی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سرپرستان دانشگاه ها بنابراین انتظار می رود تا رییس شورا براساس مصوبات موجود در این زمینه عمل کنند.
 
زاهدی با بیان اینکه 22 نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه ای تنظیم کردند و در آن نامه پیش نهاداتی درخصوص نحوه بررسی صلاحیت سرپرستان دانشگاه ها به رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردند، گفت: قرار بود این نامه در کمیسیون های تخصصی این شورا مورد بررسی قرار گیرد اما هنوز این کمیسیون ها تشکیل نشده اند.
 
وی با بیان اینکه تعدادی از دانشگاه های کشور بیش از یک سال است که با حکم سرپرستی اداره می شوند، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون و مصوبه دارد و امیداوریم دبیر و رییس این شورا عنایت بیشتری درخصوص موضوع سرپرستان دانشگاه ها داشته باشند.
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار