سردار مقیمی ،رییس پلیس آگاهی ناجا درمرکز نظارت همگانی 197 به سوالات مردم پاسخگو بود.

با ماموران خشن آگاهی قطعا برخورد می‌شودبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، امروز سردار مقیمی، رییس پلیس آگاهی ناجا در مرکز نظارت همگانی 197 به سوالات مردم پاسخگو بود و مشکلات آنان از نزدیک شنید.

مراجعه کنندگان  که عامه مردم بودند ابتدا به رییس پلیس مراجعه می کردند و پس از رصد پرونده به معاونت خاص خود ارجاع داده می شدند.

عموما افرادی که مراجعه می کردند، پرونده هایشان مربوط به سرقت منزل و خودرو، کلاهبرداری و همچنین حکم جلب بود. بازرسی پلیس آگاهی ناجا هم تلفنی به مشکلات مردم گوش فرا داده و شماره تلفن افراد را جهت پیگیری پرونده از آنان مطالبه می کرد.

*حکم جلب مربوط به کلانتریهاست ؛نه پلیس آگاهی

خیلی از مراجعه کنندگان مربوط به پلیس آگاهی نبودند و  تقاضا داشتند احکام جلب توسط پلیس آگاهی مورد پیگیری قرار گیرد.

به گفته این مقام مسئول؛ عموما مردم پرونده ها را از منظر خود نگاه می کنند اما سیر مراحل قانونی روند دیگری دارد. سرعت رسیدگی به پرونده ها بسیار بالا بوده است به طوری که نمونه هایی وجود دارد که جرمی  در روزی که  حادث شده رسیدگی و کشف شده  یا در مدت کمتر از یک هفته به نتیجه رسیده است.

برخی از مراجعه کنندگان در مورد پرونده ها فقط نیاز به مشاوره داشتند که به مسوولان رده های تخصصی  بازرسی ارجاع داده می شدند.

برخی از پرونده های ارجاعی ارتباطی به پلیس آگاهی نداشت ولی سردار مقیمی مراجعه کنندکان را مشاوره داده و جهت حل شدن مشکل به مراجع مورد نظر راهنمایی می نمود.

رییس پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت: پی جویی پرونده های سال های قبل همچنان تا حصول نتیجه ادامه دار خواهد بود.

*رفتار خشونت آمیز در پلیس اگاهی وجود ندارد

سردار مقیمی تصریح کرد: هیچ رفتار خشونت آمیزی در  پلیس آگاهی وجود ندارد اگر سهوا اتفاق بیفتد قطعا با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی  خاطرنشان کرد: اجرای حکم جلب  متفرقه مربوط به پلیس  آگاهی نیست و لیکن جرایمی که در آگاهی احکام جلبش صادر می شود توسط آگاهی پیگیری می شود . فقط پرونده هایی که در پلیس آگاهی وجود دارد حکم جلبش پیگیری می شود.

سردار مقیمی افزود:بعضی از احکام جلب مربوط به پرونده های پلیس آگاهی نیست در حقیقت جرمی در جایی دیگر  انجام شده که رسیدگی به  آن جزو وظایف محوله آگاهی نمی باشد ولی مرجع قضایی حکم جلب را صادر نموده است.که باید به کلانتریها مراجعه شود.

انتهای پبام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایلام
۲۲:۵۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
ماموران اگاهی وکلانتری ها باید با خشونت وقاطعیت با مجرمین برخورد کنند تا جامعه ارام ومردم احساس امنیت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
اين جوري برخورد با مجرم ميكنه اينطوريه واي به زماني كه خشن نباشند
آخرین اخبار